JO17-1 verslaat ouders bij seizoensafsluiting

27 mei 2023

Vrijdagavond vond de seizoenafsluiting plaats van de JO17-1. Na een prima tweede seizoenshelft in divisie 7, waarin lange tijd mee werd gestreden om de twee promotieplekken, werd het seizoen gezellig afgesloten met de spelersgroep, staf en ouders.

Op het hoofveld van Wittenhorst speelden de jongens tegen een team van de staf en vaders (met veel ervaring op hoog niveau) aangevuld met 2 jonge goden! In een wedstrijd van 2 x 30 minuten werd gespeeld om de eeuwige prestige.

De spelers van de JO17-1 waren er op voorhand niet helemaal gerust op en wilden dan ook niets aan het toeval overlaten: op tijd aanwezig, reguliere wedstrijd warming-up en korte teambespreking. En terecht! Want de eerste grote kans van de wedstrijd was voor het ‘seniorenteam’! Helaas stond het vizier niet op scherp. Bij de jeugdspelers was dit wél het geval en kwam men op voorsprong. Na de 2-0 werd het nog even spannend in de eerste helft nadat dan toch de 2-1 werd gescoord door de senioren. De Horster jongens bleven echter voetballend de bovenliggende partij en met het nodige kunst- en vliegwerk bleef de schade voor de senioren bij rust beperkt tot drie tegengoals (of waren het er toch vier??).

In de tweede helft won de fitheid van de boys het uiteindelijk van de ervaring van de oude rotten op het veld en eindigde de wedstrijd in een verdiende 7-3 voor de jeugd. Ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd betrof, waren de spelers van onze JO17-1 het opvallend vaak niet eens met de beslissingen van de scheids. Niet helemaal fair.. ondanks dat hij (tevens ouder) de schijn tegen zich had, voelde hij de wedstrijd goed aan en liet doorvoetballen daar waar het kon.

De avond werd na de leuke, hoogstaande wedstrijd met veel ouders voortgezet met een heerlijke BBQ op het terras van de kantine. Tijdens deze goed verzorgende BBQ werden de trainer en leiders door de spelers van de JO17-1 in het zonnetje gezet voor de begeleiding in het afgelopen seizoen. Na de BBQ werd de avond door de spelers, staf en ouders gezellig afgesloten in de kantine!