Voetballen bij Wittenhorst voor álle kinderen dankzij Stichting Leergeld

27 juni 2023

Kinderen verdienen de kans om hun liefde voor voetbal te delen, ongeacht hun achtergrond of situatie. Gelukkig zijn er organisaties zoals Stichting Leergeld die ervoor zorgen dat geen enkel kind wordt buitengesloten vanwege financiële beperkingen. Met de steun van Stichting Leergeld Horst aan de Maas kunnen kinderen uit gezinnen met een laag besteedbaar inkomen of kinderen van statushouders nu ook bij clubs zoals Wittenhorst voetballen en genieten van alle voordelen die sport met zich meebrengt.

Nu vlak voor de zomervakantie, wanneer veel kinderen nadenken over lid worden of blijven van een club, speelt Stichting Leergeld een cruciale rol. Dankzij hun hulp kunnen kinderen lid worden van een sportclub, muziekvereniging, Scouting of Jong Nederland. Als jij in jouw omgeving iemand weet die droomt van voetballen bij Wittenhorst, of een andere sport super leuk zou vinden, maar de financiële lasten een obstakel vormen, tip ze dan over de hulp van Stichting Leergeld Horst aan de Maas. Instromen na de start van het seizoen 2023/2024 is bij onze club geen enkel probleem.

Stichting Leergeld

De Leergeld formule, een bewezen instrument om kinderen te ondersteunen op het gebied van onderwijs, sport, cultuur en welzijn, staat centraal in het werk van Stichting Leergeld. Door persoonlijk contact met gezinnen en maatwerk te bieden, zorgt de stichting ervoor dat kinderen gewoon kunnen meedoen met anderen. De regeling is van toepassing op kinderen van 0 tot 17 jaar en geldt ook voor werkende ouders en ondernemers met een laag inkomen. Stichting Leergeld Horst aan de Maas helpt elk jaar meer dan 150 gezinnen in onze gemeente.

Als Wittenhorst erkennen we het belang van toegankelijkheid en hebben door heel de club kinderen die via Stichting Leergeld bij ons voetballen. We hebben als club vorig jaar het geld van de inzamelingsactie van petflessen gedoneerd aan Stichting Leergeld. Deze samenwerking tussen Wittenhorst en Stichting Leergeld geeft kinderen de mogelijkheid om niet alleen hun voetbaltalent te ontwikkelen, maar ook vriendschappen te smeden en belangrijke levenslessen te leren. Laten we er samen voor zorgen dat alle kinderen de kans krijgen om hun passie voor voetbal te beleven.