Voorwoord van de voorzitter

17 augustus 2012

Beste leden van RKsv Wittenhorst,

Een bijzonder seizoen is ten einde en we staan aan de vooravond van een nieuw seizoen met mooie uitdagingen. Het afgelopen seizoen was wederom historisch op velerlei fronten.

Sportief waren de resultaten boven verwachting door de vele behaalde kampioenschappen. Bij zowel korfbal, zaalvoetbal als veldvoetbal waren er in de geschiedenis van de vereniging nog nooit zo veel teams die gehuldigd konden worden. Het kampioenschap van de beide vaandelteams, zowel de dames als de heren, is helemaal uitzonderlijk. Door het kampioenschap van de dames en de aanwas van de meiden bij de jeugd heeft het damesvoetbal een vaste plek veroverd binnen Wittenhorst.

Het kampioenschap van Wittenhorst 1 heeft als gevolg dat Wittenhorst toe treedt tot de “elite” van het amateurvoetbal in onze regio. Naast EVV Echt (Topklasse) en SV Venray (Hoofdklasse) is Wittenhorst de enige 1ste klasser in Noord- en Midden-Limburg en dus de 3de amateurvereniging in deze regio die op een dergelijk hoog niveau speelt!

Accommodatie, met trots kon de vereniging de twee nieuwe kunstgrasvelden in gebruik nemen. Een harde noodzaak gezien de toestand van de velden in de afgelopen jaren en de gestage groei van de vereniging. De kunstgrasvelden zijn een onderdeel van een algehele renovatie van het sportpark. In het nieuwe seizoen zal de laatste hand gelegd worden aan de nieuwe kleedlokalen. Daarnaast is fors geïnvesteerd in onderhoud aan gebouwen en materieel voor onderhoud van het park.

Opwaardering van de accommodatie is een randvoorwaarde om zowel recreatief als prestatief te kunnen sporten, iedereen op zijn eigen niveau. Nu de opwaardering van de accommodatie bijna is afgerond en er verder invulling zal worden gegeven aan het technisch beleidsplan zal elk actief lid hier de vruchten van kunnen plukken.

Organisatie, bij een vereniging als Wittenhorst met een omvang van bijna 1.100 leden is de organisatie continue in beweging. Het is fantastisch om te ondervinden hoeveel vrijwilligers Wittenhorst geheel vrijblijvend ondersteunen in allerlei functies.

In het nieuwe seizoen zal nader invulling worden gegeven aan het verder professionaliseren van de vereniging. Er zal gezocht worden naar vrijwilligers die cruciale kernactiviteiten gaan ondersteunen. De basis zal breder moeten dan nu het geval is, vele handen maken immers licht werk. Wittenhorst is toe aan een volgende stap en deze kan pas gezet worden als in alle geledingen de basisfuncties volledig bezet zijn.

Samenwerken en verbinden, een vereniging met een omvang en positie als Wittenhorst moet haar vleugels uit durven slaan en de samenwerking zoeken. Niet alleen binnen de vereniging, waar er altijd ruimte blijft voor verbetering, maar we zullen zeker ook de samenwerking gaan zoeken met collega verenigingen, gemeente en bedrijfsleven. De maatschappelijke rol die Wittenhorst vervult zal verder uitgebouwd worden door de samenwerking met deze partijen.

Het is juist deze tijd waar we in leven dat sporten en echt sociaal contact goed is voor iedereen, jong en oud! Daarnaast is sport & toerisme een sector die in onze regio veel kansen biedt en als Wittenhorst, door verbinding te leggen met het bedrijfsleven, gemeente en andere verenigingen, een start kan maken om hier een bijdrage aan te leveren dan is ook het seizoen 2012/2013 wederom geslaagd!

Voor het nieuwe seizoen wens ik iedereen, ook namens het hoofdbestuur, veel spelplezier en laten we er samen voor zorgen dat Wittenhorst een vereniging is waar we trots op mogen zijn.

Namens het hoofdbestuur RKsv Wittenhorst,

Ton Hagens, voorzitter