Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek: Ivo Poels

26 april 2022

Maandelijks nomineert een van onze vrijwilligers een andere vrijwilliger uit onze vereniging. In het derde deel van onze rubriek: de 'Vrijwillge(r) Vraag(t) Rubriek' is het de beurt aan Ivo Poels. Hij werd vorige maand door Joep Derix genomineerd voor de eerstvolgende rubriek. Vandaag dus aan Ivo de eer om te vertellen wat hij qua vrijwilligerswerk doet; wat hij hier persoonlijk uit haalt; en wat het vrijwilligerswerk bij Wittenhorst voor hem zo plezierig maakt.

Warming-up

• Naam: Ivo Poels
  • Leeftijd: 21 jaar
  • Vrijwilligersfunctie(s): trainer/leider bij JO13-2 en ik sta ook regelmatig in de kantine
  • Actief als vrijwilliger sinds: 2016 (als trainer) en sinds 2018 als kantinemedewerker
  • Joep Derix (invuller van de vorige rubriek) wil graag het volgende van jou weten ‘Ivo, wat zijn je aspiraties binnen de club nog richting de toekomst?’:  Concrete aspiraties binnen de club heb ik niet echt. Hoe het nu gaat vind ik fijn en daar wil ik op dit moment nog even niks aan veranderen.

1. Wat houdt jouw vrijwilligersfunctie precies in?

Op maandag en woensdag geef ik trainen aan de JO13-2 en ik probeer om de zaterdag aanwezig te zijn bij de wedstrijd. Ik ben al een aantal jaar trainer bij Wittenhorst en doe dat met veel plezier. Om de zaterdag sta ik als barmedewerker in de kantine. Eerst deed ik dat op de zondag, maar omdat ik voortaan op zondag speel wilde ik graag naar een andere dag.

2. Waarom ben je gestart als vrijwilliger?

Ik ben gestart als vrijwilliger, omdat het mij leuk leek en graag wat voor de club wilde doen. Ik vind het vooral leuk om met jongeren te werken.

3. Wat levert vrijwilliger zijn van RKsv Wittenhorst jou op?

Wat het mij oplevert zijn veel leerzame dingen die ik ook toe kan passen op mijn stage in het basisonderwijs. Verder is mijn netwerk flink verbreed door de contacten binnen Wittenhorst. Verder ontmoet je nog veel gezellige personen tijdens het vrijwilligerswerk wat je doet.

4. Hoe zou jij RKsv Wittenhorst in drie woorden omschrijven?

Gezellig, voor iedereen en sportiviteit

5. Zijn er zaken die jij als vrijwilliger graag anders zou zien?

Ik vind het meeste binnen de club heel goed geregeld. Ik zou wel blij zijn als we iets meer materiaal zouden hebben voor trainingen. Af en toe zijn er bijvoorbeeld niet genoeg hoedjes en dan moet je je training weer aanpassen op het laatste moment.

6. Wat is het mooiste moment dat jij als vrijwilliger hebt meegemaakt?

Dat vind ik een hele lastige vraag. Ik heb veel vette dingen meegemaakt als vrijwilliger.

Dit is niet echt als vrijwilliger, maar wat ik super chic vond van de club en de vrijwilligers is hoe ze met ons als vriendengroep hebben gewerkt aan een mooi afscheid van onze Guus. Met bijvoorbeeld het shirt dat in de kantine komt te hangen en de afscheidswedstrijd die wij met WH11 konden spelen.

7. Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven zit ik nog op school in Eindhoven. Daar doe ik de opleiding Onderwijsassistent op het Summa College. Ik zit in  mijn laatste jaar van de opleiding. Verder loop ik nog vier dagen in de week stage op basisschool  de Twister in Horst bij groep 6/7/8.

In de weekenden werk ik nog bij het Meerdal als logistiek medewerker.

8. Waar houd jij je, naast je rol als vrijwilliger, graag mee bezig in je vrije tijd?

Ik ben veel met de vriendengroep op pad. Bijvoorbeeld een paar pilsjes drinken in onze keet. Op zondag ben ik ook op het sportpark te vinden met Wittenhorst 11, waarmee we regelmatig de kantine op z’n kop zetten.

9. Wat weten heel weinig mensen over jou, maar wil je best met ze delen?

Geen bijzonderheden.

10. Ivo, aan wie leg jij de volgende reeks met vragen voor?

De volgende reeks gaat naar de leider van JO15-1, Paul Ernst, a.k.a. Paultje Pils.

Onderdeel van de 'Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek is dat, naast het nomineren van de volgende vrijwilliger, er ook een nieuwe vraag toegevoegd wordt aan de rubriek. Daarmee krijgt de vrijwilliger 'vrijwillig' de mogelijkheid om het elftal met vragen compleet te maken en letterlijk zelf een collega-vrijwilliger een vraag naar keuze te laten beantwoorden.

11. Ivo, welke bonusvraag zou jij graag voorleggen aan Paul Ernst?

Wat staat er nog op jouw bucketlist?