Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek: Mario Spreeuwenberg

14 november 2022

Periodiek nomineert een van onze vrijwilligers een andere vrijwilliger uit onze vereniging. In alweer het zevende deel van onze rubriek: de 'Vrijwillge(r) Vraag(t) Rubriek' draait het om Mario Spreeuwenberg. Hij werd onlangs genomineerd door Eugenie Dings. Nu is het daarom de beurt aan Mario om ons meer te vertellen over zijn rol als vrijwilliger: hoe is hij jaren geleden gestart als vrijwilliger bij Wittenhorst? En wat levert zijn vrijwilligersrol hem, naast plezier, nog meer op?

Warming-up

• Naam: Mario Spreeuwenberg
  • Leeftijd: 60 jaar
  • Vrijwilligersfunctie(s): leider bij JO17-2
  • Actief als vrijwilliger sinds: 2013
  • Eugenie Dings (invuller van de vorige rubriek) wil graag het volgende van jou weten: ‘Mario, jij bent volgens mij al 30 jaar vrijwilliger bij diverse verenigingen. Wat moet Wittenhorst gaan doen om meer vrijwilligers zoals jou actief te krijgen?’: Ik denk dat het in je bloed zit om graag vrijwilligerswerk te doen. Misschien zouden ouders het gewoon eens moeten ervaren hoe leuk het kan zijn om iets te betekenen voor de club waar je kind lid van is. Zelf ben ik ook zo begonnen en de afgelopen vijf jaar doe ik dit nu samen met mijn zoon en twee vrienden.

1. Wat houdt jouw vrijwilligersfunctie precies in?

Als leider van de JO17-2 verzorg ik alle randzaken bij de wedstrijden. Dit betreft  o.a. het maken van de schema’s voor het rijden. En tijdens de wedstrijden op de zaterdagen ben ik de grensrechter bij de JO17-2. Op zondag ben ik vaak nog te vinden bij Wittenhorst 9 als grensrechter.

2. Waarom ben je gestart als vrijwilliger?

Ik keek vroeger altijd naar de wedstrijden van mijn zoon. Toen hij in de D1 speelde, ben ik daar begonnen als grensrechter en zo ben ik er een beetje ingerold.

3. Wat levert vrijwilliger zijn van RKsv Wittenhorst jou op?

Ontspanning, plezier en een grotere kennissenkring.

4. Hoe zou jij RKsv Wittenhorst in drie woorden omschrijven?

Ondernemend, gezellig, sportief.

5. Zijn er zaken die jij als vrijwilliger graag anders zou zien?

Op dit moment heb ik geen aanmerkingen. Ik heb het idee dat Wittenhorst aardig goed bezig is om de jeugd op alle vlakken van zoveel mogelijk plezier te voorzien.

6. Wat is het mooiste moment dat jij als vrijwilliger hebt meegemaakt?

Dat was het eerste jaar, waarin ik begon als grensrechter tijdens een 3daags toernooi in Maastricht met de jongens van de D1. Veel van deze spelers staan nu in Wittenhorst 1 of 'Onder 23'. Leuk om te zien hoe dat ze allemaal letterlijk en figuurlijk gegroeid zijn.

7. Wat doe je in het dagelijks leven?

Chauffeur bij Janssen Distribution Services op de afdeling VAD (Value Added Deliveries). Hierbij vervoer ik hoofdzakelijk koffiemachines van Douwe Egberts door heel Nederland, België en Duitsland.

8. Waar houd jij je, naast je rol als vrijwilliger, graag mee bezig in je vrije tijd?

In mijn vrije tijd wandel ik graag een rondje met de hond. Verder regel ik vaker verkeer of houd ik toezicht  bij evenementen. Daarnaast kijk ik ook altijd graag naar de wedstrijden van Wittenhorst 1.

9. Wat weten heel weinig mensen over jou, maar wil je best met ze delen?

Hierin heb ik niet direct bijzonderheden te delen.

10. Mario, aan wie leg jij de volgende reeks met vragen voor?

Nick Verbong.

Onderdeel van de 'Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek is dat, naast het nomineren van de volgende vrijwilliger, er ook een nieuwe vraag toegevoegd wordt aan de rubriek. Daarmee krijgt de vrijwilliger 'vrijwillig' de mogelijkheid om het elftal met vragen compleet te maken en letterlijk zelf een collega-vrijwilliger een vraag naar keuze te laten beantwoorden.

11. Mario, welke bonusvraag zou jij graag voorleggen aan Nick Verbong?

Nick, wat zijn jouw ambities binnen (en buiten) Wittenhorst?