Wittenhorst 1 walst ook over Schaesberg heen

13 november 2022

In een eenzijdige wedstrijd heeft Wittenhorst 1 voor de derde keer op een rij een monsterscore neergezet. Na 5-1 overwinningen op Minor en Limburgia werd op sportpark Ter Horst vandaag Schaesberg aan de zegekar gebonden: 7-0. A.s. zondag kan de ploeg van Sjoerd van der Coelen de periodetitel pakken op bezoek bij EHC. Er is een groot feest in de kantine om 18:15 als ze dat lukt.

De supporters die op deze wedstrijd waren afgekomen hadden een voorgevoel dat Wittenhorst er weer zin in had. Met dezelfde opstelling als de 5-1 op Limburgia werd er begonnen. In de voorbeschouwing van de bezoekers werd er zachtjes gedacht aan een verrassing.

In het begin ging Schaesberg met enkele aanvallen de zaak verkennen. Dit was van korte duur. De Horstenaren vonden snel hun draai. In de 6e min. werd de score geopend. Het fraaie doelpunt kwam van de voeten van Jeroen Verkennis. Schaesberg kreeg geen gelegenheid om zich te herstellen. Enkele minuten later moest doelman Huijnen voor de tweede keer de bal uit het net halen. Een poeier van Verkennis betekende niet alleen de 2-0, maar ook dat hij bij Voetbalnederland de eerste ster binnenhaalde (25 doelpunten).

Wittenhorst bleef doordenderen en gaf de tegenstander geen enkele gelegenheid om iets terug te doen. Een hattrick voor spits Verkennis verscheen in de 25e min. op het scorebord (3-0). Een spectaculaire eerste helft was nog niet klaar. Een gezamenlijke bijdrage van de gehele ploeg zorgde ervoor dat door Nick Driessen en Joost van Rensch voor de sensationele 5-0 ruststand werd gezorgd.

Het heilige vuur verdween begrijpelijk in de tweede helft. De supporters konden zonder zorgen hun genoegen tonen. Het was een leuke verpozing op het sportpark.

Op het einde van de wedstrijd ontvlamde de wedstrijd weer. Wittenhorst zette weer wat aan en dit onder leiding van Verkennis, die met speels gemak de eindstand op 7-0 bepaalde en zijn totaal van vandaag opkrikte naar vijf treffers. Een memorabele wedstrijd. Zondag de uitwedstrijd naar EHC.

Speciale vermelding voor Wittenhorst JO19-1 speler Gijs Christiaens, die vandaag zijn debuut maakte voor Wittenhorst 1 en hiermee in de voetsporen trad van zijn vader Peter.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Ruud Meijers (Martijn van Ooijen), Dion van Horne, Tom Driessen (Gijs Christiaens); Joep Beurskens, Mats van Biljouw, Nick Driessen (Willem Heijnen), Bono Wijnhoven (Jeffrey Cuppen); Joost van Rensch (Tom Spreeuwenberg), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 wist op eigen veld af te rekenen met de bezoekers van Nieuw Woensel O23-1: 5-2. De titel in Divisie 4 en daarmee promotie naar Divisie 3, ligt binnen handbereik. (Groot feest als ze periodekampioen worden)
  • Wittenhorst VR1 heeft een knappe prestatie neergezet door op eigen veld de topper tegen SSS '18 VR1 met 3-2 te winnen. Het betekende alweer de derde overwinning op een rij voor de ploeg van trainer Richard van Cleef. De periodetitel ging helaas nét naar Festilent, maar de achterstand bedraagt tot dusver slechts één punt.
  • Ons G-elftal heeft een mooie prestatie geleverd door op eigen veld met 2-0 te winnen van subtopper FC Oda G2. De ontwikkeling is duidelijk zichtbaar, want in september werd nog met 3-0 verloren.
  • Wittenhorst 2 heeft op eigen veld knap met 2-2 gelijkgespeeld tegen koploper SVEB 2. Hierdoor blijft de nummer één (twee punten voorsprong) binnen handbereik. De kameraden zijn nog altijd ongeslagen.
  • Wittenhorst 3 heeft op bezoek bij het tweede elftal van Merselo een 3-1 nederlaag geleden. Voorlopig staan de oranjehemden met twee punten uit vijf wedstrijden onderaan, maar zijn er nog vijftien wedstrijden om dit om te draaien.
  • Wittenhorst 4 heeft de overwinning op VCH geen vervolg kunnen geven: op bezoek bij het tweede elftal van VVV'03 werd nipt met 3-2 verloren. Ondanks deze nederlaag staat 'ut verd' voorlopig keurig achtste.
  • Wittenhorst 5 heeft het koploper HBSV 4 niet moeilijk weten te maken. Op bezoek bij de nummer één werd met 4-1 verloren. Ondanks deze nederlaag staan de vrienden nog wel tweede, maar loopt de achterstand op.
  • Wittenhorst 8 blijft doordenderen: op eigen veld werd er geen spaan heel gehouden van de bezoekers van het derde elftal van AVV America: 13-1 (!). Hiermee werd de koppositie overduidelijk verstevigd.
  • Wittenhorst 9 heeft een spectaculaire derbyzege geboekt op het vijfde elftal van Melderslo: 5-3. Hiermee staan de oranjehemden voorlopig keurig vierde en is de top-twee nog altijd in zicht.
  • Wittenhorst 10 was op eigen veld niet opgewassen tegen het zesde elftal van Sparta '18. De bezoekers wonnen met 2-6 op sportpark Ter Horst. Ondanks deze nederlaag staat ons nieuwste vriendenteam voorlopig keurig zevende.