Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek: Paul Ernst

30 mei 2022

Iedere maand nomineert een van onze vrijwilligers een andere vrijwilliger uit onze vereniging. In deel vier van onze rubriek: de 'Vrijwillge(r) Vraag(t) Rubriek' is het de beurt aan Paul Ernst. Hij werd eind april genomineerd door Ivo Poels. Nu is het dus aan Paul om te vertellen over zijn rol als vrijwilliger: wat haalt hij hier uit? En wat maakt het vrijwilligerswerk bij Wittenhorst voor hem, na 25 jaar, nog altijd zo plezierig?

Warming-up

• Naam: Paul Ernst
  • Leeftijd: 54 jaar
  • Vrijwilligersfunctie(s): Leider bij JO15-1 en tevens mede-organisator van de Wittenhorst-voetbalquiz.
  • Actief als vrijwilliger sinds: 1997
  • Ivo Poels (invuller van de vorige rubriek) wil graag het volgende van jou weten: ‘Paul, wat staat er nog op jouw bucketlist?' . Ooit  wil ik nog een thuiswedstrijd bezoeken van Liverpool FC.

1. Wat houdt jouw vrijwilligersfunctie precies in?

Als leider ben ik verantwoordelijk voor het organiserende gedeelte binnen het team. Denk hierbij aan het maken van wedstrijd-, rij- en wasschema. Tevens op wedstrijddagen het ontvangen van scheidsrechters en tegenstander. Ook het delen van info naar ouders en/of spelers hoort bij deze taken. Voorheen was ik ook nog 20 jaar grensrechter bij de jeugd alsmede het inschieten van de keeper voor wedstrijden en trainingen. Helaas is dit door chronische knie- en enkelklachten niet meer mogelijk. Dit mis ik dan ook enorm, aangezien je dan nog veel meer actief en betrokken bent binnen het team.

2. Waarom ben je gestart als vrijwilliger?

Nadat ik door blessures al vroeg moest stoppen met voetbal wilde ik een paar jaar later toch iets gaan doen binnen de voetballerij en dan uiteraard binnen mijn club Wittenhorst.

3. Wat levert vrijwilliger zijn van RKsv Wittenhorst jou op?

Buiten voldoening levert dit ook heel veel leuke sociale contacten op met spelers, ouders en overige vrijwilligers.

4. Hoe zou jij RKsv Wittenhorst in drie woorden omschrijven?

Sociaal, (voetbal)plezier en gezelligheid.

5. Zijn er zaken die jij als vrijwilliger graag anders zou zien?

De kantine was wel toe aan een opknapbeurt, maar daar wordt inmiddels al flink aan gewerkt.

6. Wat is het mooiste moment dat jij als vrijwilliger hebt meegemaakt?

Sportief gezien het behalen van het kampioenschap en het bereiken van de bekerfinale (welke wij helaas verloren van VVV) met Wittenhorst D1 ongeveer 10 jaar geleden. Verder waren de meerdaagse buitenlandse toernooien inclusief overnachtingen met de jeugdteams geweldig (maar ook zeer vermoeiend door weinig slaapuren).

7. Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven werk ik als salarisadministrateur bij Munckhof Groep.

8. Waar houd jij je, naast je rol als vrijwilliger, graag mee bezig in je vrije tijd?

Ik ga graag weekendjes weg (stedentrips) al is dit door corona er al een tijd niet meer van gekomen.  Tevens ga ik tegenwoordig ook regelmatig een stuk wandelen. Op zaterdagen na de wedstrijd blijf ik voor de gezelligheid ook nog even in de kantine wat bijkletsen.

9. Wat weten heel weinig mensen over jou, maar wil je best met ze delen?

Ik heb niet iets speciaals wat ik zou kunnen noemen.

10. Paul, aan wie leg jij de volgende reeks met vragen voor?

De volgende reeks gaat naar de leider van Dames 1, Hans Vervoort. Precies 25 jaar geleden begon ik als vrijwilliger/leider bij Wittenhorst en Hans was de eerste met wie ik samen een team begeleidde.

Onderdeel van de 'Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek is dat, naast het nomineren van de volgende vrijwilliger, er ook een nieuwe vraag toegevoegd wordt aan de rubriek. Daarmee krijgt de vrijwilliger 'vrijwillig' de mogelijkheid om het elftal met vragen compleet te maken en letterlijk zelf een collega-vrijwilliger een vraag naar keuze te laten beantwoorden.

11. Paul, welke bonusvraag zou jij graag voorleggen aan Hans Vervoort?

Hans, op welke manier ga jij van je vrije tijd genieten tijdens je pensioen?