William Lensen kandidaat-bestuurslid Organisatorische Zaken

12 mei 2023

Sinds het aantreden van Bart Joosten als voorzitter van RKsv Wittenhorst, is de functie van bestuurslid organisatorische zaken vacant. Het bestuur is verheugd mede te delen erin geslaagd te zijn om een kandidaat te vinden voor deze functie, in de persoon van William Lensen (34). William zal tijdens de algemene ledenvergadering in het najaar van 2023 worden voorgedragen als bestuurslid van RKsv Wittenhorst.

William woont in Horst samen met zijn vriendin Wilma, Stef, Tom en dochtertje Lot en is zeker geen onbekende binnen Wittenhorst. Sinds zijn zesde levensjaar voetbalt hij er en doorliep de jeugdopleiding. Hierna speelde hij nog een aantal jaren bij de senioren op prestatief niveau en hierna nog een aantal jaren in een lager elftal (het huidige Wittenhorst 2). Helaas moest hij zijn actieve voetballoopbaan vroegtijdig beëindigen in verband met vervelende blessures. Daarnaast heeft William zich in het verleden meer dan tien jaar als vrijwilliger ingezet, voornamelijk als leider van de A1 (de huidige JO19-1). “De jaren waarin ik de A1 heb mogen begeleiden, heb ik veel warme en harde werkende vrijwilligers bij Wittenhorst mogen ontmoeten. Hierdoor is een mooie band ontstaan met de club”, aldus William.

Na een goed en prettig gesprek met het bestuur en de commissie OZ, heeft William de knoop doorgehakt en stelt hij zich kandidaat als bestuurslid Organisatorische Zaken. “Ik ga proberen verder te gaan met wat Bart als voorganger samen met de commissie tot op de dag van vandaag heeft neergezet; een gedegen commissie met gedreven vrijwilligers, die de club allemaal een warm hart toedragen.” Verder geeft William aan dat hij het vooral samen wil doen met de vele enthousiaste vrijwilligers die Wittenhorst rijk is: “Zoals Johan Cruijff ooit zei; Alleen kun je niks, je moet het samen doen! En zo zie ik het ook, mijn doelstellingen zijn simpel, doorgaan met waar de commissie al mee bezig is en aanpakken waar nodig!”

William loopt inmiddels al een aantal weken mee binnen het bestuur en de commissie OZ. Het geeft hem naar eigen zeggen goede energie te zien dat Wittenhorst op de goede weg is en dat dit met name komt door de goede samenwerking van de afzonderlijke commissies, leden en vrijwilligers. “Het kampioenschap van het eerste elftal komt voort uit een visie die een aantal jaren geleden is ingezet en daar worden nu de vruchten van geplukt. Maar ook het hopelijk aanstaande kampioenschap van bijvoorbeeld Wittenhorst VR1 en dat van diverse andere teams zijn positieve ontwikkelingen”, besluit hij.