Wittenhorst 1 boekt zevende overwinning op rij

21 mei 2023

Wittenhorst 1 was voornemens om de wedstrijd nu wel direct aan te pakken. En dat gebeurde ook. In de 5e min. was goaltjesdief Jeroen Verkennis alert en onderschepte de bal om deze achter doelman Jesse Theuws te frommelen: 1-0. Deze bevlieging duurde niet lang. Ineens was de tegenstander die het spel ging bepalen. Uit een corner in de 17e min. kon Joni Hooyen de bal ongehinderd inkoppen: 1-1. Niet snel daarna kreeg Wittenhorst een achterstand te verwerken. Uit een lage voorzet kon Tom Driessen niet verhinderen dat de bal in eigen doel verdween: 1-2.

De wedstrijd werd er niet beter op, laten we zeggen dat we betere wedstrijden hebben gezien dit seizoen. De scheidsrechter floot gelukkig voor de rust. Na de rust probeerde de thuisclub de meubels te redden. Het ging met meer power richting het vijandelijke doel. De gelijkmaker hing in de lucht. Willem Heijnen was hiervoor verantwoordelijk. Hij werd in de loop bediend en vond  het net: 2-2.

Wittenhorst kreeg weer de geest en ging op zoek naar de voorsprong. Dit gebeurde nadat Martijn van Ooijen in de zestien werd gevloerd. De penalty werd keurig tot 3-2 gepromoveerd door Jeroen. Weer was Wittenhorst erin geslaagd om een achterstand om te zetten. In de slotfase redde doelman Ravi Arts een zeker lijkend doelpunt. Met een wereldredding bleef het 3-2. Het slotakkoord was voor Tom Spreeuwenberg die de eindstand op 4–2 zette. De kampioen verzaakte niet.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen (Joost van Rensch), Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Daan Verlijsdonk (Koen Jenniskens), Bono Wijnhoven (Kevin van Asten), Willem Heijnen (Tom Spreeuwenberg), Joep Beurskens (Martijn van Ooijen), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis

Graag staan we stil bij de prestaties van onze seniorenteams dit seizoen.

Natuurlijk zijn we heel blij en trots op het kampioenschap van Wittenhorst 1, dat na de zomerstop voor het eerst in de historie uit gaat komen op divisieniveau, de voormalige hoofdklasse. Met als klapper op de vuurpijl dan ook nog de persoonlijke onderscheiding voor trainer Sjoerd van der Coelen als beste trainer van de regio Zuid II. Maar: er is natuurlijk meer dan alleen Wittenhorst 1. Gelukkig maar, want samen met al onze seniorenteams maken we er iedere zondag weer een gezellige dag van.

We mochten vorige week de titel vieren van de Wittenhorst Vrouwen, die volgend seizoen voor het eerst gaan spelen op het niveau van de 1e klasse. Een wereldprestatie. De O23-1, welke kampioen werd in divisie 4 en zich keurig wist te handhaven in divisie 3. En als klapper op de vuurpijl vandaag het kampioenschap voor ons achtste elftal. Onder de vleugels van ‘Godfather’ John van der Sterren werd eerder dit seizoen al de halve finale van de beker gehaald en vandaag werd het langverwachte kampioenschap in de wacht gesleept. Gefeliciteerd!

Ook willen we nog even kort stilstaan bij al onze andere seniorenteams.

• Wittenhorst 2 dat in de 4e klasse keurig zesde werd.
  • Wittenhorst 3 dat in de 5e klasse Merselo onder zicht wist te houden en hiermee als tiende eindigde.
  • Wittenhorst 4 moet nog een wedstrijd, maar gaat keurig in de middenmoot eindigen op plek zeven.
  • Wittenhorst 5 dat vandaag, inclusief feestopstelling, de tweede plek in de wacht sleepte.
  • Wittenhorst 6 sloot vandaag de competitie af op een verdienstelijke zesde plek.
  • Wittenhorst 7 sloot vandaag af met een zege en bemachtigde hiermee een meer dan prima derde plek.
  • Onze kameraden van Wittenhorst 9 sloten de competitie vandaag af met een 5-0 overwinning op het vierde elftal van SVOC '01. Hiermee besloten zij de competitie op een vierde plek.
  • En natuurlijk ons nieuwste vriendenteam, Wittenhorst 10, dat vandaag de voorlaatste wedstrijd speelde en de competitie in ieder geval keurig in de middenmoot gaan eindigen.
  • Ons G-team is dit seizoen in de 2e klasse twee keer als derde geëindigd; een prestatie van formaat.
  • Zaalteam Wittenhorst 1 eindigde in een spannende competitie op een keurige zesde plek.
  • Zaalteam Wittenhorst 2 sloot de competitie zelfs af als derde in de 3e klasse en zaalteam Wittenhorst 3 had het wat moeilijker: zij eindigden onderaan in dezelfde competitie als waar het eerste in speelt.

Laten we daarnaast niet onze wat oudere voetballende senioren niet vergeten: onze twee 35+ teams die regelmatig op de vrijdagavonden tegen een balletje trappen en natuurlijk de veteranen en het wandelvoetbal. De wandelvoetballers hebben zelf gisteren ook de titel in de wacht gesleept, al worden daar natuurlijk geen standen bijgehouden. Toch tellen we ‘m mee.

Dames en heren: allemaal bedankt voor een sportief en succesvol seizoen. Alvast een fijne zomervakantie en tot in het nieuwe seizoen!