Wittenhorst 8 kampioen!

21 mei 2023

Ze hebben het geflikt: Wittenhorst 8 is kampioen! Op bezoek bij het derde elftal van SVEB werd met 1-3 gewonnen. Hiermee werd het kampioenschap in de laatste speelronde veiliggesteld.

De ploeg van trainer alias 'Godfather' John van der Sterren wist uiteindelijk 57 punten te vergaren in 22 gespeelde competitiewedstrijden. Van deze 22 wedstrijden werden er maar liefst negentien (!) gewonnen en slechts twee verloren. Met een doelsaldo van 132 voor en 26 tegen (+106) lieten de oranjehemden de concurrentie ook wat dat betreft ver achter zich. De voorsprong op de uiteindelijke nummer twee zal hierdoor uiteindelijk minimaal drie punten zijn.

Het is sowieso een bijzonder jaar voor dit vriendenteam. Eerder dit seizoen werd op knappe wijze de halve finale van de beker bereikt, welk werd verloren op bezoek bij Sportclub Jekerdal. De afgelopen seizoenen hing een titel al eens vaker in de lucht, ware het niet dat óf corona óf een ander (net wat) sterker team roet in het eten gooide. Nu is het dus definitief: ons achtste elftal is het vierde seniorenteam dat dit seizoen een kampioenschap mag bijschrijven. Eerder gingen ons eerste elftal, de VR1 en de O23-1 al met de titel aan de haal.

Van harte gefeliciteerd aan iedereen die betrokken is bij Wittenhorst 8!