Wittenhorst JO12-2 kampioen!

20 mei 2023

Wat al een tijdje in de lucht hing, is dan ook daadwerkelijk gebeurd: Wittenhorst JO12-2 heeft zich gekroond tot kampioen van de 3e klasse. Op bezoek bij de JO12-1 van Baarlo werd overtuigend gewonnen: 1-5.

De cijfers in deze competitie liegen er niet om: van de zeven wedstrijden werden er maar liefst zes gewonnen en slechts één keer werd er punten verspeeld: in de derby tegen Melderslo werd doelpuntrijk met 3-3 gelijkgespeeld. Naaste belager Deurne werd daarnaast nipt met 1-2 verslagen, waardoor dit kampioenschap het team van trainers/leiders Frank Zanders, Guus Jacobs, Arjan Duivelshof en Marco Driessen meer dan toekomt.

Door de klinkende overwinning in Baarlo eindigen de oranjehemden deze competitie met een doelsaldo van 23 voor en 11 tegen, waarmee het doelsaldo bijvoorbeeld minder is dan dat van nummer twee Deurne. Dit laat nogmaals zien dat doelsaldo lang niet altijd bepalend is in een titelrace, maar dat de meest constante er uiteindelijk met de titel vandoor gaat.

We willen spelers en staf dan ook van harte feliciteren met dit kampioenschap. Een perfect einde van een sportief en leerzaam seizoen.

Verslag  van de wedstrijd Baarlo JO12-1 - Wittenhorst JO12-2

Vandaag stond de wedstrijd tegen nr.4 Baarlo JO12-1 op het programma. Om 10:00 uur vertrokken we voor de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen. Om 11 00 uur floot de scheids voor het begin van de wedstrijd. Ook deze wedstrijd begonnen onze jongens goed met veel balbezit en met goed combinatievoetbal werd het doel van de tegenstander opgezocht. Er ontstonden kansen voor onze jongens, maar deze waren nog niet doeltreffend omdat soms net iets teveel gekapt of te gehaast werd geschoten. Zo bleef het tot de korte pauze 0-0. Het 2e kwart werd wederom goed begonnen: Onze Seb maakte de 1e goal van de wedstrijd. Volgens hem was het als een voorzet bedoeld, maar de bal zeilde over de keeper in de goal. Hierna gingen onze jongens goed door met goed voetbal spelen en onze spits Bakr pikte vandaag ook z'n goaltje mee en zo stond het 0-2. Door een kleine onoplettendheid bij ons kon Baarlo de spanning terugbrengen en op 1-2 komen en zo bleef het tot de grote pauze. Zo konden we de jongens toch even op scherp zetten en om er vanaf het begin van de 3e kwart weer vol voor te gaan en om zo snel mogelijk de derde treffer te maken.

Het 3e kwart begonnen onze jongens goed. Er werd goed samengespeeld en er werd goed druk gehouden op de bal en zo konden de goals niet uitblijven. Deze kwamen er: De 1-3 was wederom van grote klasse gescoord door Seb. Hij kwam voor de tegenstander en scoorde met een boogbal over de keeper. Onze jongens gingen gewoon op dezelfde manier door: Met goed combinatiespel gingen we opzoek naar nog meer doelpunten en deze vielen het 3e kwart heel makkelijk. De 1-4 was een eigen doelpunt maar ook de verdienste van onze verdediger Daan Joosten. Hij ging goed door op rechts, gaf een scherpe voorzet en de tegenstander tikte hem erin. Het laatste doelpunt werd ook gescoord door Seb en zo werd het 1-5 en dit bleef het tot de 2e korte pauze. Het laatste kwart gebeurde er niet heel veel meer en wonnen we deze wedstrijd dik verdiend en zo was de 6e overwinning op een rij deze competitie een feit. Hierna kon het feest losbarsten met feest op het veld en werden we in het zonnetje gezet door de ouders met een grote snoepzak, douchegel, medaille van Wittenhorst en werden er foto's gemaakt en in het kleedlokaal ging het feest nog wel even door.

Jo12-2 kampioen feest titel 2.jpg