Wittenhorst 1 kampioen!

30 april 2023

Wittenhorst heeft het geflikt. Het verwachte kampioenschap moest dan toch maar binnengehaald worden. Alles was aanwezig om er een feestwedstrijd van te maken. Het weer was geweldig, een grote schare supporters omzoomde het speelveld al of niet met vuurwerk. Voor de echte supporters om er kippenvel van te krijgen.

Dan moet het tenslotte nog gaan gebeuren. De vraag was of de spelers van Wittenhorst tegen de druk konden. De eerste ontwikkelingen gaven aan dat de thuisclub de eerste goede kansen creëerden, zo was Giel Beurskens er dichtbij. Het was ook zichtbaar dat de oranjemannen wat meer moeite hadden om de kansen af te ronden. ZSV kon het achterin nog behoorlijk dicht houden. Maar een kans zou er toch wel in moeten hoorde je de supporters denken. En dit gebeurde dan ook in de 38e min. Op het middenveld kon handig spits Jeroen Verkennis aan-en vrijgespeeld worden. Hij zocht zijn moment en zo was het sportpark in rep en roer: 1-0. Op dit moment was de promotie naar de 4e divisie een feit.

Zonder veel moeite kon de thuisploeg deze stand tot de rust vasthouden.

Na de pauze bleef Wittenhorst zitten met de vraag hoe nu verder. Er was toch veel dreiging, maar de afwerking liet ons in deze wedstrijd finaal in de steek. Paal, lat etc. met andere woorden: vrouwe Fortuna stond ZSV niet in de weg.
Een sterke actie van Joost van Rensch bracht uitkomst. Hij ontving de bal in vrije positie en dan is het meestal raak. Hij wist met een listig balletje doelman Thijs voor de tweede maal te passeren: 2-0. Het was definitief gespeeld. Het eindsignaal werd begeleid met een oorverdovend gejuich. De buit is binnen.
Iedereen van harte proficiat. Een memorabele dag voor Wittenhorst was een feit. Wittenhorst mag trots zijn op dit resultaat.

Morgen volgen alle foto's van deze wedstrijd via een album op onze website.

Wittenhorst 1:

(We horen er allemaal bij, dus hierbij de voltallige selectie vandaag):

Roel van Rens, Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Koen Jenniskens, Mats van Biljouw, Daan Verlijsdonk, Joep Beurskens, Giel Beurskens, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch, Tom Driessen, Willem Heijnen, Jeffrey Cuppen, Bono Wijnhoven, Martijn van Ooijen, Tom Spreeuwenberg, Kevin van Asten, Ravi Arts.

Wat verder opviel:

• Ons tweede elftal verloor vanmorgen in alle vroegte van SSA S.V. Lottum - GFC'33 2 met ruimte cijfers: 2-6. Gelukkig kunne d'r verder gen gekke dinge miër gebeure...
  • Wittenhorst 4 won op bezoek bij VCH 1 met 2-4 en hiermee werd een plek in de middenmoot een zekerheid.
  • Wittenhorst 5 verloor de topper op eigen veld tegen het vierde elftal van Sportclub Irene nipt met 0-1. Hierdoor is een titel helaas ineens wel heel ver weg.
  • Wittenhorst 6 speelde op bezoek bij het vierde elftal van Yesselsteyn met 2-2 gelijk. Niks mis mej!
  • Per slot van rekening heeft ons achtste elftal simpel met 0-6 gewonnen op bezoek in America. De titelaspiraties blijven hiermee gehandhaafd.