Wittenhorst VR1 op matchpoint

28 april 2023

Wittenhorst VR1 heeft zichzelf vandaag, zondag 23 april, een hele goede dienst bewezen door op bezoek bij Leveroy VR1 overtuigend met 1-5 te winnen. De grote concurrent voor de titel, Festilent VR1, verloor van het stugge RKHBS uit Heerlen: 0-1.

Favoriet

Voorafgaand aan deze voorlaatste speelronde stonden zowel Wittenhorst als Festilent samen aan kop met 44 punten uit 19 wedstrijden. Door de ruime overwinning van vandaag én de nederlaag van de concurrent uit Zeeland, gaat de ploeg van trainer Richard van Cleef als favoriet voor het kampioenschap de laatste speelronde in. Deze speelronde wordt over drie weken afgewerkt op zondag 14 mei.

Kampioenswedstrijd

De kampioenswedstrijd van Wittenhorst VR1 vindt dus plaats op zondag 14 mei om 12.00 uur op het eigen Sportpark Ter Horst. Tegenstander is SSS '18 uit Overloon, waartegen dit seizoen vier punten werden gepakt in twee competitiewedstrijden. De voorsprong van de Horstenaren op Festilent is drie punten, waardoor de oranjedames aan een resultaat voldoende hebben om de promotie naar de 1e klasse te bewerkstelligen. Overigens pakken de vrouwen dan ook de derde periode. Mogelijk dubbel feest dus.

Zet dus alvast in de agenda: zondag 14 mei om 12.00 uur: Wittenhorst VR1 - SSS '18!

Bekijk ook de teampagina van de VR1.