Wittenhorst VR1 kampioen!

14 mei 2023

Wittenhorst VR1 heeft het geflikt: het kampioenschap is binnen! Op eigen veld werd er overtuigend met 4-0 gewonnen van SSS '18 uit Overloon. Door deze titel komen de dames in het nieuwe seizoen voor het eerst uit op het niveau van de 1e klasse.

In de openingsfase van de wedstrijd was de spanning duidelijk zichtbaar. Er werden geen grote kansen gecreëerd en de gasten uit Overloon wisten gelijke tred te houden. Na zo'n tien minuten was een schot van randje zestien de keepster van SSS'18 te machtig: de bal werd nog wel gekeerd, maar in de rebound wist Chantal Baghuis beheerst binnen te koppen.

In de fase die daarop volgde heersten de oranjehemden op het veld. De geelhemden wisten wel speldenprikken uit te delen, maar de thuisploeg kwam nimmer in gevaar. De wedstrijd werd al voor rust beslist: na 36 minuten wist de keepster een schot van Michelle de Wit nog wel te keren, maar het was Carin Vissers die uit de rebound voor een leeg doel wist binnen te tikken. Twee minuten later was het diezelfde Vissers die na een mooie aanval heel knap vanaf rechts binnenschoot in de linkerhoek: 3-0.

Na rust was al snel duidelijk dat de gasten geen vuist konden maken en dat de Horster dames niet meer in de problemen zouden komen. Er werd nog één keer gescoord: Carin wist haar hattrick te verzilveren en hiermee de eindstand van 4-0 op het scorebord te brengen. De dames komen dus volgend jaar voor het eerst in de historie uit in de 1e klasse.

Wittenhorst VR1:

Svea Hutjens, Jella Custers, Bo Kleuskens, Manon van Erp, Sofie Gielen; Rachel Waisapy, Ymke Wagemans, Maud Vermazeren; Carin Vissers, Chantal Baghuis, Michelle de Wit.

Invallers: Neelke Muijsenberg, Lianne Damen, Fleur van Veggel, Kris Seuren en Carli Thielen.

Daarnaast natuurlijk onze grote felicitaties voor staf en speelsters Richard van Cleef, Eugenie Dings, Danny Kleinen, Celine Roeffen, Kris Wijnhoven en Jolein Vergeldt.

Onze vrijwilliger Lei Schampers heeft ook van deze wedstrijd foto's gemaakt. De foto's zijn te zien op onze pagina van fotoalbums