Spectaculaire tweede helft brengt Wittenhorst 1 zege

14 mei 2023

Lang leek het erop dat Wittenhorst 1 bij sv Someren met lege handen terug naar Horst zou moeten gaan. De ruststand van 3-0 was namelijk overduidelijk. In een spectaculaire tweede helft wisten de oranjehemden de wedstrijd echter volledig te kantelen en werd er diep in de blessuretijd alsnog gewonnen: 3-4.

Wie de ruststand van deze wedstrijd heeft meegemaakt stond na afloop te filosoferen hoe Wittenhorst het weer voor mekaar kreeg om een enorme inhaalrace tot een goed einde te brengen.
Het is eigenlijk heel eenvoudig om dit te duiden. De wedstrijd veel te slap beginnen en de tegenstander alle gelegenheid geven om voor gevaar te zorgen. Binnen een halfuur met een achterstand van 2-0 en net voor de rust de 3-0 verder te moeten komt niet vaak voor. Maar het enig lichtpuntje is dan wel dat Wittenhorst toch goede kansen wist te creƫren. Met deze wetenschap startte Wittenhorst de tweede helft.

Met verschillende goede mogelijkheden zagen de supporters het herstel beginnen. Eerst was er de goede actie van Giel Beurskens voordat de treffer viel. Een actie in de 58e min. van Jeroen Verkennis was voor de doelman te machtig: 3-1. De inhaalrace werd ingezet. Architect voor de aansluitingstreffer was Bono Wijnhoven. Via een snelle aanval op links zag hij Daan Verlijsdonk opkomen. Dit betekende de 3-2.

Wittenhorst was ontketend, maar het duurde nog lang voordat de gelijkmaker viel. Someren kon het niet meer bjbenen. De vraag was: Kan het nog? De extra tijd brak aan. Wittenhorst voelde dat er nog meer mogelijk was. Jeroen Verkennis was het met een schitterend schot die de bal onhoudbaar achter de doelman in het doel wist te werken: 3-3. De nederlaag was afgewend. De gehele ploeg ging door voor de schier onmogelijke winst. Het kreeg inderdaad een verdiende overwinnaar. Ruud Meijers was de matchwinnaar. Een actie van hem binnen de 16 meter deed menig supporter huiveren. De bal plofte tegen het net: 3-4.

Wittenhorst 1:
Roel van Rens, Tom Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Martijn van Ooijen, Daan Verlijsdonk, Joep Beurskens, Willem Heijnen, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

De volgende spelers kwamen ook in het veld: Bono Wijnhoven, Giel Beurskens, Koen Jenniskens en Kevin van Asten.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 handhaafde zich in divisie 3. Lees het verslag hier terug.
  • Wittenhorst VR1 kroonde zich tot kampioen van de 2e klasse. Lees het verslag van deze wedstrijd hier.
  • Wittenhorst 3 speelde op het eigen Horster hoofdveld met 2-2 gelijk tegen het vierde elftal van Volharding. Hiermee bleven de oranjehemden voor de vierde opeenvolgende wedstrijd ongeslagen en is plek tien steviger in handen.
  • Wittenhorst 4 won op het eigen kunstgrasveld met 2-1 van het tweede team van DEV Arcen. Hiermee is de zevende plek definitief veiliggesteld.
  • Wittenhorst 5 had op bezoek bij het vijfde elftal van FCV Venlo geen kind aan de gastheren: 1-6. Hiermee werd de tweede plek weer in handen genomen. Mededeling: volgende week de laatste wedstrijd tegen Blerick. Dat betekent feestopstelling!
  • Wittenhorst 6 won op bezoek bij het derde elftal van EWC '46 uit Well nipt met 2-3. Volgende week de laatste wedstrijd, maar de plek in de eindstand is definitief met een keurige zesde plek.
  • Wittenhorst 7 won op eigen veld met 2-0 van het derde team van DEV Arcen. Hiermee is een plek in de top-drie definitief veiliggesteld.
  • Wittenhorst 8 heeft de topper der toppers van dit seizoen op eigen veld met 4-1 gewonnen van het tiende elftal van Sportclub Irene. Dit betekent dat de ploeg van trainer John van der Sterren met nog twee wedstrijden te gaan drie punten meer heeft (en een fors beter doelsaldo) dan de tegenstander van vandaag. De titel is binnen handbereik!
  • Wittenhorst 9 verloor op bezoek bij kampioen sv Venray 12 nipt met 2-1. Hiermee is een plek in de top-vijf van de ranglijst definitief binnen.