Wittenhorst 8 strandt in halve finale bekertoernooi

26 april 2023

De mannen van trainer John van der Sterren hebben een fenomenaal bekertoernooi achter de rug waarin zij het tot de laatste vier hebben weten te schoppen. Helaas bleek gisteravond dat de tegenstander, Jekerdal 5 uit Maastricht, toch een maatje te groot was voor de oranjehemden. De halve finale eindigde uiteindelijk in 5-0 voor de Maastrichtenaren die daarmee doorgaan naar de finale.

Om 17.00 uur stonden de strijders van Wittenhorst 8 klaar voor vertrek richting het zuiden van onze provincie. Het was belangrijk om tijdig te vertrekken, om zodoende de verkeersdrukte voor te blijven. Ruim op tijd, om 18.15 uur, arriveerden ze op het sportpark van Jekerdal in Maastricht en direct werd het veld even goed geïnspecteerd. Zodoende kon er goed voorbereid aan de wedstrijd begonnen worden.

19.30 uur, het eerste fluitsignaal klonk. In de eerste twintig minuten waren de beide ploegen nog erg aan elkaar gewaagd. Het leverde zelfs een tweetal prima kansen op voor de Horstenaren, maar helaas verzuimden zij zowel de 0-1 als de 0-2 binnen te schieten. Scoor je zelf niet, dan doet de tegenstander dat wel en zo geschiedde. Jekerdal opende de score, 1-0 en verdubbelde die op slag van rust, 2-0.

De wedstrijd was zeker nog niet gespeeld, echter werd al snel na rust de 3-0 binnengetikt door Jekerdal. Wittenhorst 8 kreeg vervolgens nog wel een strafschop, maar liet na deze te verzilveren. Hoewel ‘ut achtst’ bleef vechten voor wat het waard was, liep Jekerdal via een penalty (4-0) en een razendsnelle counter uit naar de uiteindelijke eindstand: 5-0.

Aan de inzet van de oranjemannen heeft het zeker niet gelegen. Evenmin lag het aan de ruim dertig Wittenhorst-supporters die, samen met de ruim 150 supporters van Jekerdal 5, voor een mooie voetbalsfeer zorgden met het nodige vuurwerk. Er staat dus geen bekerfinale op het programma voor Wittenhorst 8, maar met een bekercampagne zoals deze zullen de mannen er een ervaring bij hebben om nooit te vergeten.

Het seizoen is hiermee overigens nog niet ten einde, want met nog vijf wedstrijden voor de boeg heeft Wittenhorst 8 het kampioenschap in de competitie volledig in eigen hand. Wie weet staat het team over enkele weken dus alsnog met eremetaal in handen.