Wittenhorst 1 doet zichzelf tekort en strandt in nacompetitie

12 juni 2022

Wittenhorst 1 speelt ook aankomend seizoen in de 1e klasse. De Horstenaren hadden het betere van het spel, creëerden meer dan voldoende kansen om de wedstrijd te beslissen, maar zagen de bezoekers van Minor uit Nuth er na verlenging met de zege vandoor gaan: 3-4.

Na het eerste fluitsignaal was het Wittenhorst dat middels onze spits Jeroen Verkennis voor het eerste gevaar zorgde. Toen dat niet lukte was het een teleurstelling dat Minor op een makkelijke manier aan de voorsprong kwam. Ravi Arts behandelde de bal niet voldoende en zo was het ineens 0-1. Lang konden de Zuid-Limburgers niet genieten van deze meevaller. In de 20e min. stifte Verkennis de bal prachtig over de keeper en dat betekende 1-1. Even later volgde een mooie voorzet van Bono Wijnhoven; aanvaller Niek van der Sterren wist echter niet af te ronden.

Minor kwam even later gevaarlijk met een actie voor het Horster doel. Met een goede actie van Ravi bleef het bij een corner. Zo bleef het bij deze stand en kon het alle kanten op. Beide teams waren nagenoeg gelijkwaardig met Wittenhorst iets gevaarlijker.

Na de pauze was het de thuisclub dat met een offensief begon. Dit mondde uit in twee goede mogelijkheden. De voorsprong kon niet uitblijven, zeker toen Jeroen kon uitbreken en het schot dat volgde was onhoudbaar: 2-1. Jammer dat de grote kans even later niet verzilverd kon worden.

Minor profiteerde snel hierna van een ongeorganiseerde achterhoede en zo stond het weer gelijk: 2-2.

De supporters werden niet verveeld. Uit een boogbal van zo’n 40 meter verschalkte Jeroen de doelman en zette Wittenhorst weer op een voorsprong: 3-2. Het verschil had op twee kunnen komen, ware het niet dat Jeroen de kans kreeg om uit een penalty te scoren. Dit gebeurde niet. Geen 4-2 maar de stand werd naar 3-3 getild. Op naar de verlenging.

Deze uitputtingsslag moest de winnaar opleveren of….. penalty’s. De strijd ging over en weer en het was de 113e min. toen dan toch de beslissing viel. Een keihard schot besliste de wedstrijd, helaas niet in het voordeel van Wittenhorst. Het zat er vaak zo dichtbij. Een spannend slot besloot deze competitie die zeker geslaagd mag worden genoemd. Mannen, helaas!

Wittenhorst:

Ravi Arts, Nick Driessen, Ruud Meijers, Bart Zanders, Sven van Ooijen, Bono Wijnhoven (Ruben van Helvoort), Tom Driessen, Joep Beurskens, Joost van Rensch (Mats van Biljouw), Jeroen Verkennis, Niek van der Sterren (Jelle Janssen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 4 besluit het seizoen als zesde. Na een 2-2 gelijkspel tegen Oostrum 3 eindigden de kameraden op 28 punten. Met zeven zeges, zeven gelijke spelen en zes nederlagen, hebben ze in ieder geval constant gepresteerd.
  • Kampioen Wittenhorst 9 heeft het seizoen in stijl afgesloten door op bezoek bij nummer voorlaatst V.V. Holthees-Smakt 3 eenvoudig met 0-4 te winnen. Gedurende dit recordseizoen werd er uiteindelijk slechts één keer verloren en werden 20 van de 21 wedstrijden gewonnen. Glansrijk.
  • Wittenhorst 10 heeft het seizoen afgesloten met een nederlaag op bezoek bij het twaalfde elftal van sv Venray. Ondanks deze nederlaag was de tweede plek in de eindstand toch al een feit. Een bijzonder knap seizoen wordt hiermee afgesloten. Tot volgend seizoen!