Wittenhorst 1 in extremis langs Wilhelmina '08

10 oktober 2021

Wittenhorst 1 speelde in de eerste thuiswedstrijd tegen het Weertse Wilhelmina’08. Vooraf wist men dat deze ploeg geen hoogvlieger was. Daarom was het belangrijk dat de volle winst in Horst bleef.

De jonge ploeggenoten uit Horst verzamelt dan ook de nodige punten.
Het eerste begin was een losse flodder van Wilhelmina’08, totdat de oranjemannen zich gingen roeren. Het was veel meer aan de bal, maar de uitgespeelde kansen waren nog niet besteed aan de Horstenaren. De opgelegde kans van Jeroen Verkennis had er wel ingemogen. Maar zoals zo vaak, dan valt aan de overzijde een treffer. Een beauty dat wel. Niels Roijakkers waagde een schot, en jawel het stond onverwacht 0-1.

Niet lang hierna was het gelijk. Een schot van Giel Beurskens was de doelman fataal, 1-1. De supporters dachten dat Wittenhorst doorging, maar integendeel. Pal voor de rust werd Edwin Vaas uit het oog verloren en wist hier wel raad mee, 1-2. Wittenhorst droop af en zocht de kleedkamers op.

Trainer Sjoerd van der Coelen had onder de rust de puntjes de puntjes op de i gezet, want binnen de minuut was de stand weer gelijk, 2-2. Nick Driessen stond op de juiste plek.

De bezoekers bleven vechten voor dit gelijke spel, maar de thuisploeg wilde uiteraard meer. Het had alle reden om door te gaan, want de winst had al lang moeten vallen. De aanhouder overwint is het spreekwoord. Enkele minuten voor tijd viel dan de terechte winst.

Invaller Mats van Biljouw was de verlosser. Een ziedend hard schot verdween in het doel, 3-2. Wittenhorst kon toch nog juichen. Echter het spel zal doortastender moeten.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Nick Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Bono Wijnhoven, Joost van Rensch  (Mats van Biljouw), Jeroen Verkennis, Giel Beurskens, Niek van der Sterren (Jelle Janssen), Bart Zanders, Jeffrey Cuppen (Jordi Tijssen).

Wittenhorst JO19-1 speler Jelle Janssen maakte vandaag zijn debuut voor Wittenhorst 1 en treedt daarmee in de voetsporen van Jordi Tijssen die twee weken geleden ook al zijn debuut maakte. Gefeliciteerd, Jelle!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 verloor vanmiddag op eigen veld van HVCH uit Heesch: 0-3. De uitslag is enigszins geflatteerd, gezien de grote kans die de Horstenaren vijf minuten voor tijd kregen: vlak voor de doellijn wisten de bezoekers de gelijkmaker te voorkomen. In de laatste minuten was het alles of niets voor de oranjehemden, die in de blessuretijd alsnog de deksel op de neus kregen en zo tegen hun eerst nederlaag aanliepen.
  • In de 2e klasse leed Wittenhorst VR1 vandaag haar eerste nederlaag op bezoek bij Beerse Boys: 4-3. De ploegen van trainer Richard Aben kwam meerdere malen terug van een achterstand, maar moest uiteindelijk terug haar meerdere erkennen in de gastvrouwen. Volgende week komen de VR1 van Schaesberg op bezoek op sportpark Ter Horst.
  • Wittenhorst 3 verloor op bezoek bij het eerste elftal van America met 3-1. Hoewel de thuisploeg niet meer louter bestaat uit prestatieve voetballers, houden de Americanen nog voldoende kwaliteit over om van ons derde elftal te winnen. Hiermee ging helaas ook de derde wedstrijd verloren voor ons derde elftal. Volgende week wacht een nieuwe kans op eigen veld tegen het tweede elftal van S.V. Oostrum.
  • Wittenhorst 4 hield vandaag de bezoekers van het derde elftal van Ysselsteyn op een verdienstelijk 1-1 gelijkspel. Na twee nederlagen werd vandaag dus het eerste punt binnengehaald door onze vrienden van het vierde elftal. Volgende week is er kans op de eerste overwinning; dan brengen de vrienden een bezoek aan het tweede elftal van SVOC'01.
  • KOPLOPER! Wittenhorst 6 liet vandaag geen spaan heel van het derde elftal van Sporting S.T.: 1-8! Na drie wedstrijden hebben de kameraden er maar liefst 23 in het netje liggen en incasseerde men slechts twee goals. Samen met nog twee andere ploegen voeren de Horstenaren voorlopig de ranglijst aan.
  • Wittenhorst 7 boekte vandaag op eigen veld een comfortabele 6-2 overwinning op het zesde elftal van Blerick. Het betekende de tweede zege op een rij en daarmee bestormen de oranjehemden de top-vijf in de competitie.
  • Wittenhorst 8 hield vandaag de bezoekers van Hegelsom 3 op een 2-2 gelijkspel. Het was de tweede opeenvolgende wedstrijd dat de oranjehemden met deze cijfers gelijkspeelden en hiermee zijn ze nog altijd ongeslagen in de competitie.
  • Wittenhorst 9 boekte vandaag een simpele 0-4 overwinning op bezoek bij het zevende elftal van Volharding. De cijfers liegen er niet om: na drie wedstrijden hebben de kameraden negen punten, zeventien doelpunten voor en slechts één tegen. Het lijken de cijfers van een kampioenskandidaat...
  • Wittenhorst 10 had vandaag geen kind aan het vijfde elftal van Sparta '18: 1-6. Op bezoek in Sevenum op sportpark  't Spansel boekten de vrienden hun tweede zege op een rij en daarmee zijn ze nog altijd foutloos. Volgende week komt het twaalfde elftal van sv Venray op bezoek in Horst.
  • Wittenhorst 11 won vandaag op eigen veld met 4-2 van het vierde elftal van GFC '33 uit Grubbenvorst. Met negen punten uit drie wedstrijden nemen de kameraden de leiding in de competitie samen met het vierde elftal van vvVOS. Volgende week gaan de Horstenaren op bezoek bij het derde elftal van VVV'03.