Wittenhorst JO17-1 steviger aan kop

9 oktober 2021

Op een zonovergoten hoofdveld heeft Wittenhorst JO17-1 steviger de leiding genomen in de Divisie 7. De bezoekers van sv Brandevoort JO17-1 werden overtuigend met 5-2 verslagen. In de eerste helft was de wedstrijd redelijk gelijk opgaand: beide ploegen kregen kansen, maar speelden ook slordig. De Horstenaren hadden een licht veldoverwicht, wat ze wisten uit te drukken in een 1-0 voorsprong. Na een heerlijke individuele actie legde Victor Peeters de bal perfect voor op Kayeal van Rengs, die beheerst afrondde. Na rust sloeg de ploeg van trainer Ken Peeters twee keer snel toe. Treffers van Jovanny Awad en opnieuw Kayeal zorgden voor een comfortabele voorsprong. De bezoekers deden direct iets terug, waardoor de spanning enigszins terugkwam in de wedstrijd. De definitieve nekslag volgde door een heerlijke treffer van Jovanny, die ook de vijfde treffer voor zijn rekening nam. De Helmondenaren zorgden met hun tweede treffer voor een mooi einde van een attractieve wedstrijd. De oranjehemden zijn na drie wedstrijden nog altijd foutloos in Divisie 7 en gaan volgende week op bezoek bij Bladella.

Wittenhorst JO15-1 pakte vandaag zijn eerste punt door op eigen veld met 2-2 gelijk te spelen tegen Geldrop JO15-1. De vijfde divisionist keek bij rust tegen een 0-1 achterstand aan en zag na de rust de bezoekers zelfs op een 0-2 voorsprong komen. Des te knapper dat de ploeg van trainer Stan Theeuwen op veerkracht uiteindelijk wist terug te komen tot een 2-2 gelijkspel. Daarmee werd dus, na twee nipte nederlagen, het eerste punt binnengesleept. Volgende week wacht de uitwedstrijd op bezoek bij OJC Rosmalen, dat na drie wedstrijden één overwinning heeft geboekt.

De dame en heren van Wittenhorst JO13-1 verloren vandaag op eigen veld met 1-4 van de JO13-1 van Rhode/Van Stiphout Bouw. Dat betekent dat de ploeg van trainer Sander Rambags na drie wedstrijden nog op haar eerste zege wacht in de Hoofdklasse. Er zit zeker een stijgende lijn in qua veldspel en daarom is er voldoende vertrouwen om de komende weken nog enkele goede resultaten te gaan boeken. Natuurlijk zijn er genoeg goede ploegen die het de Horstenaren proberen lastiger te maken. Te beginnen aankomende zaterdag: dan wacht een grote uitdaging op bezoek bij koploper Volharding JO13-1.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst G1JM boekte vandaag een fantastische overwinning op bezoek bij Sparta '25 uit Beek en Donk: 1-9! Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst JO15-2 hield de bezoekers van SVOC'01 JO15-1JM op een verdienstelijk 2-2 gelijkspel.
  • Wittenhorst JO13-2 boekte op eigen veld een spectaculaire derbyzege op Melderslo JO13-1: 6-3.
  • Ook een derbyzege voor Wittenhorst JO11-1. Op bezoek bij Hegelsom JO11-1 werd met 2-8 gewonnen.

RKSVO MO17-1 – ST Sparta18/Wittenhorst MO17-1

Achteraf gezien, zagen we in de warming up al hoe deze wedstrijd zou gaan verlopen. Ospel had toen al veel overeenkomsten met ons team. Vanaf het eerste fluitsignaal gingen beide teams fel van start. Binnen een paar minuten was aan beide zijden al een doelkans geweest. Doordat wij snel omschakelden na hun aanval lukte het om de vrijstaande Isa net over de middenlijn te bereiken waarna ze alleen op de keepster af kon. Hier weet ze wel raad mee en enkele tellen later lag de bal in het net. 0 – 1 in de 4e minuut. Hierna ontspon zich een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Ospel dan wel een visueel overwichtje had maar grote doelkansen waren zeldzaam. Beide teams gaven elkaar niets cadeau en waren blij dat het eindelijk rust was. Ook na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Beide teams waren nog steeds aan elkaar gewaagd. Wel kwam Ospel toch iets gevaarlijker bij ons doel. Na een periode waarin de bal door beide teams in de wolken werd geschoten, raakte een speelster van Ospel de bal zodanig dat deze pardoes via de binnenkant van de paal in ons doel verdween en na 68 minuten stond er 1 -1 op het scorebord. Gesterkt door dit succes werd de druk op ons doel opgevoerd. Met het nodige kunst- en vliegwerk hielden we stand en konden we zelfs af en toe onder de druk uit voetballen maar je zag de energielevels langzaam naar kritieke standen gaan. Hoe lang zouden we dit nog vol kunnen houden? Helaas net niet lang genoeg. In de 77e minuut werd onze verdediging uit elkaar getikt en werd de bal onhoudbaar in de vrije hoek gespeeld (2 - 1). Hoewel we een punt voor het harde werken hadden verdiend, gingen we toch met een goed gevoel huiswaarts. Wij voetbalden hetzelfde als onze tegenstander en bij de volgende wedstrijd zijn wij het, die de wedstrijd zullen omdraaien.