Wittenhorst 1 koploper na ruime overwinning

6 november 2022

Wittenhorst 1 is de nieuwe koploper in de 1e klasse. De ploeg van trainer Sjoerd van der Coelen wist andermaal te overtuigen met fraaie aanvallen en dito doelpunten. Nadat vorige week op eigen veld overtuigend werd gewonnen van Minor, werd vandaag dezelfde uitslag neergezet op bezoek bij BSV Limburgia/Kamerland: 1-5.

Wittenhorst was de volgende tegenstander voor Limburgia waartegen de punten gepakt moesten worden. Deze hoopvolle gedachte was voor hun gerechtvaardigd na de eerste uitzege afgelopen zondag op Deurne.

Direct na aanvang was het toch Wittenhorst dat met goed voetbal richting het doelgebied van Limburgia optrok. Het was toen al te zien dat spoedig een doelpunt zou vallen. In de 5e min. was het raak, toen Joost van Rensch op rechts werd weggestuurd. Zijn actie was te machtig, hij verschalkte zijn directe tegenstanders en dit betekende de 0-1.

Limburgia bleef problemen houden met de snelheid die de voorhoede van Wittenhorst met regelmaat aan de dag legde. Enkele malen werd met enig geluk een ruimere achterstand voorkomen. In de 20e min. ging Jeroen Verkennis vanaf de middellijn richting doelman. Zijn tegenstander kon niks anders dan hem op een ongeoorloofde manier neer te leggen. Slechts een vrije trap bleef over.

Het was slechts uitstel van executie. Een minuut later werd Giel Beurskens aangespeeld. Het vervolg was een beauty van een doelpunt: 0-2. Dit kunststukje herhaalde hij niet veel later. Limburgia stond erbij en keek ernaar: 0-3.

De thuisclub wilde in de tweede helft uit een ander vaatje tappen. Succes kwam echter van Wittenhorst. Doelpuntenmaker was Jeroen Verkennis. Hij zorgde voor de definitieve nekslag bij Limburgia: 0-4.

Maar de penalty die Limburgia nog werd toegekend was niet voorzien. Een tegenstander werd onheus bejegend. De eretreffer werd feilloos door Martijn Derks benut: 4-1. Dit was toch niet de eindstand. Jelle Janssen maakte in de slotfase de tweede 5-1 op rij. Een geweldig resultaat. De eerste plaats op de ranglijst is de beloning. Komende zondag de thuiswedstrijd tegen Schaesberg.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Ruud Meijers, Dion van Horne, Tom Driessen (Tom Spreeuwenberg); Joep Beurskens (Jelle Janssen), Nick Driessen, Mats van Biljouw, Bono Wijnhoven; Joost van Rensch (Willem Heijnen), Giel Beurskens (Jeffrey Cuppen), Jeroen Verkennis (Koen Jenniskens).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 won op bezoek bij Leveroy vrij eenvoudig met 1-3. Door deze tweede zege op een rij melden de dames zich bovenin in de 2e klasse. De komende weken staan er wedstrijden op de planning tegen de concurrenten in de strijd om de eerste plaats.
  • Ons G-elftal vocht voor wat het waard was, maar was niet opgewassen tegen de ongeslagen koploper sv Budel: 1-4. Gelukkig konden de dames en heren na de wedstrijd al snel relativeren: "Wij voetballen voor ons plezier en niet om te winnen."
  • Wittenhorst 3 heeft haar tweede punt van de competitie gepakt door op bezoek bij het tweede elftal van Sporting S.T. met 1-1 gelijk te spelen. Ondanks de voorlopig laatste plaats, biedt dit in ieder geval perspectief voor de komende wedstrijden.
  • Wittenhorst 5 won op eigen veld comfortabel met 4-1 van het vierde elftal van MVC'19 uit Maasbree. Hiermee revancheerden de kameraden zich voor de nederlaag in Tegelen van vorige week. Met vijftien punten uit zes wedstrijden, hoeven de oranjehemden alleen HBSV 4 voor zich te dulden op de ranglijst.
  • Wittenhorst 6 had op eigen veld geen enkel probleem met het vierde elftal van sv Ysselsteyn: 5-1. Na zowel drie overwinningen als drie nederlagen, vinden de vrienden zich terug op plek zes op de ranglijst.
  • Wittenhorst 7 wist op bezoek bij het zesde elftal van IVO uit Velden met het kleinst mogelijke verschil te winnen: 0-1. Het betekende alweer de derde overwinning op een rij en een voorlopige vijfde plek in de stand.
  • Wittenhorst 8 heeft de topper op bezoek bij SSA S.V. Lottum - GFC'33 6 met groot vertoon van macht gewonnen: 0-5! Met zes overwinningen uit even zoveel wedstrijden en een doelsaldo van 30-4, is de ploeg van John van der Sterren voorlopig de trotse koploper.
  • Wittenhorst 9 heeft op bezoek bij Sportclub Irene 11 een puntje meegenomen: 2-2. Na vijf wedstrijden hebben de kameraden acht punten verzameld, wat voorlopig voldoende is voor een zesde plek.
  • Wittenhorst 10 heeft op eigen veld geen resultaat weten te boeken tegen het vierde elftal van Meterik: 1-3. Met zeven punten uit zes wedstrijden staat de oranjehemden voorlopig op een verdienstelijke vijfde plaats.