Wittenhorst 1 medekoploper na derde zege op een rij

1 oktober 2023

In een vooral fysieke wedstrijd heeft Wittenhorst Heren 1 haar derde opeenvolgende overwinning geboekt in de Vierde Divisie. Waar de eerste helft gelijk opgaand was, maakten de oranjehemden in de tweede helft het verschil tegen HVCH: 2-0.

Voorafgaand aan de wedstrijd wisten de stafleden en spelers van ons eerste elftal al waar ze aan toe waren: HVCH uit het Brabantse Heesch staat vooral bekend om zijn fysieke spel, lange ballen en het aangaan van de duels. Dit was vandaag op het hoofdveld van sportpark Ter Horst niet anders. Onder het genot van een heerlijke oktoberzon en zo'n vierhonderd toeschouwers, ontvouwde zich een vooral fysieke wedstrijd. In het eerste kwartier creëerden beide ploegen geen kansen en werden er vooral duels uitgevochten op het middenveld.

Na ruim vijftien minuten spelen hadden de Brabanders op voorsprong kunnen komen, ware het niet dat Milan Raijmakers de bal in kansrijke positie over het doel van doelman Van Rens schoot. De ploeg van Sjoerd van der Coelen moest al na een half uur een fikse domper verwerken: Joep Beurskens moest de strijd staken met een blessure; Luc van Kuijck was zijn vervanger. Beide ploegen wisten voor rust nog één kans te creëren: vijf minuten voor rust reageerde doelman Van Rens adequaat op een inzet en vlak voor rust schoot Jeffrey Rijkers pal voorlangs. Hiermee bleef de brilstand intact.

Na rust schoten de oranjehemden uit de startblokken. De tweede helft was amper drie minuten onderweg of de Horstenaren kwamen op voorsprong: een indraaiende bal van Giel Beurskens werd door Joost van Rensch richting het doel geschoten; de verdediger van HVCH werkte de bal onder druk in eigen doel: 1-0.

De bezoekers uit Heesch bleven de wedstrijd fysiek benaderen: enkele pittige overtredingen bleven wonderwel onbestraft. In de laatste twintig minuten heerste Wittenhorst op het eigen hoofdveld. De bezoekers uit Heesch loerden op balverlies, maar de Horstenaren bleven de wedstrijd onder controle houden. Er werd geen kans weggegeven door de solide verdediging. Een kwartier voor tijd viel de beslissing: een vrije trap werd goed aangesneden en spits Verkennis scoorde met een knappe kopbal de bevrijdende 2-0. Hierna liet de thuisploeg, o.a. met een goede kans voor Koen Jenniskens, het na om de score nog verder uit te breiden.

Een degelijk en stabiel Wittenhorst 1 boekte de derde overwinning op een rij en kreeg in de laatste drie wedstrijden slechts één tegentreffer. Samen met GOES en UDI'19/CSU gaat Wittenhorst aan de leiding in de Vierde Divisie, al moet worden gezegd dat nummer vier Best Vooruit een wedstrijd minder heeft gespeeld.

De volgende wedstrijd: Best Vooruit - Wittenhorst op zondag 8 oktober om 14.30 uur.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Koen Jenniskens, Dion van Horne, Ruben Peulen; Joep Beurskens (Luc van Kuijck), Nick Driessen, Daan Verlijsdonk, Jeffrey Rijkers; Giel Beurskens, Joost van Rensch (Willem Heijnen), Jeroen Verkennis.

wittenhorst-hvch-heesch-1-oktober-2023-vrije-trap-2-0.jpg