Voorbeschouwing Wittenhorst 1 - HVCH

26 september 2023

Het opzienbarende resultaat van afgelopen zaterdag in en tegen het nog ongeslagen Achilles Veen middels een 0-1 zege boezemt bij veel kenners ontzag in. Nieuwkomer Wittenhorst behaalde hiermee het totaal van 10 punten. Dit aantal krijgt pas echt zijn waarde als komende zondag in de thuiswedstrijd tegen HVCH ook een goed resultaat wordt behaald.

In HVCH treft Wittenhorst een “oude bekende” waartegen het in het verleden een aantal mooie wedstrijden heeft gespeeld. Tussen 2012 en 2014 stonden beide clubs namelijk 4x tegenover elkaar in de 1e klasse. Destijds hielden beide ploegen elkaar aardig in evenwicht. Twee maal won Wittenhorst en twee maal HVCH. Van 2001 t/m 2005 troffen beide ploegen elkaar zelfs nog in de 3e klasse. In 2002 en 2003 speelden beide teams enkele bloedstollende nacompetitiewedstrijden tegen elkaar voor een plaats in de 2e klasse. Dit alles is inmiddels historie.

HVCH uit Heesch is een grote vereniging van ver boven de 1000 leden. Van 2010 t/m 2022 speelde het elftal in de 1e klasse. In 2022 werd het kampioen en promoveerde de club naar de 4e divisie. Vorig seizoen behaalden de Brabanders daar een 11e plaats met de volgende cijfers: 30-44 (doelsaldo 47-50).

Dit seizoen won HVCH van Orion (3-4) en Juliana’31 (1-3), speelde gelijk tegen Dongen (2-2) en verloor van Goes (2-5) en Halsteren (1-3). In de voorronde van de KNVB beker verloor HVCH met 1-3 onlangs van 2e divisie club de Treffers. Dit seizoen heeft HVCH de ambitie om bovenin mee te draaien.

De kaarten gaan echter weer opnieuw geschud worden en we hopen op een mooie, sportieve, spannende wedstrijd tegen het sterke HVCH. Supporters, een goede reden om met z’n allen de weg te vinden naar Sportpark Ter Horst, aanvang 14.30 uur.

Spelers van de week: Fiene van Daal en Noa Keizers. (beiden van JO11-3). Alvast een fijne zondag gewenst.

Foto: martijnstorms.nl