Wittenhorst 1 na winst naar nacompetitie

6 juni 2022

De allerlaatste wedstrijd moest de beslissing brengen of Wittenhorst een plek in de nacompetitie kon binnenhalen. Er moest dan wel gewonnen worden van het stugge ZSV, de ploeg die dinsdag nog Geldrop kon neutraliseren. Bij winst gaat Wittenhorst 1 nacompetitie spelen waarbij ze kans maken om te promoveren naar de hoofdklasse.

Wittenhorst wist dus wat er te doen stond. Vanaf de aftrap ging het als gejaagd door de wind tekeer. In de 5e min. gaf het scorebord de stand van 0-1 aan. Door het goede aanvalsplan kreeg Wittenhorst op de rand van de 16 een indirecte vrije trap. De bal werd voor de voeten van Joost van Rensch doorgespeeld en dit betekende de 0-1.

ZSV kreeg geen rust want de storm raasde door. Een actie van Jeroen Verkennis kon niet worden afgebroken, het schot verdween kansloos achter doelman Leon Thijs, 0-2. De aanvalsdrang ging maar door. Een mooie aanval werd in drie schijven bekroond door Jeroen, een beauty, 0-3.

Ineens was het bij Wittenhorst afgelopen met de dadendrang. Het eerste minpunt was doordat Bart Zanders een aanvaller van ZSV toucheerde. De terecht gegeven strafschop werd door Maarten Kuunders verzilverd, 1-3. Snel hierna was de scheidsrechter aan zet. Hij oordeelde een buitenspelgeval op het middenveld als rechtmatig, terwijl de grensrechter vlagde, dit tot goedkeuring van al wat ZSV was. De man in het zwart weigerde om poolshoogte te gaan nemen (2-3). Deze ruststand gaf Wittenhorst nog geen zekerheid.

Na de pauze was het ZSV dat rook naar meer. Met veel energie werd de vijandelijke defensie opgezocht. Voor Wittenhorst was het bibberen. De Horstenaren konden de bal maar moeilijk in eigen gelederen houden. De rust was er niet. Toch kon de defensie stand houden en met het laatste fluitsignaal kon het gejuich beginnen. De noodzakelijke winst was binnen en daarmee het toetje van de nacompetitie. Proficiat!

De eerste nacompetitiewedstrijd is bekend, tegen hoofdklasser Minor. 12 juni om 14:30 op ons sportpark Ter Horst.

Wittenhorst 1:
Ravi Arts, Dirk Scheres, Nick Driessen, Bart Zanders, Ruud Meijers, Bono Wijnhoven, Tom Driessen (Mats van Biljouw), Joep Beurskens, Joost van Rensch (Jelle Janssen), Jeroen Verkennis, Niek van der Sterren (Sven van Ooijen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 heeft hun laatste wedstrijd in de reserve hoofdklasse positief afgesloten: 2-1 winst. In de 1e helft had men al ruim afstand kunnen nemen van Sparta'25. Het bleef bij een 1-0 stand door een goede kopbal van Jeroen Reijnders. In de 2e helft gingen de bezoekers wat meer de lange bal hanteren. De ploeg van trainer Richard Kleuskens kreeg enkele opgelegde mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Door een scheidsrechterlijke dwaling kon Sparta de 1-1 scoren uit een vrije trap. Gelukkig kon Sem Derix uit een prima aanval de winnende treffer scoren waardoor men toch met een goed gevoel het seizoen kon afsluiten. Alle spelers bedankt die dit seizoen hun bijdrage hebben geleverd. Verder ook de staf en begeleiding bedankt. Komend seizoen start Wittenhorst met de O23 competitie. Ons tweede elftal gaat een trapje lager spelen in een recreatieve competitie.
  • Wittenhorst VR1 heeft haar laatste wedstrijd onder de huidige staf afgesloten met een 1-1 gelijkspel op eigen veld tegen ZSV VR1. Na vijf seizoenen neemt hoofdtrainer Richard Aben afscheid. Binnenkort zullen wij hem op de site terugblikken op zijn periode bij Wittenhorst.
  • Wittenhorst 7 verloor op eigen veld spectaculair met 3-6 van sv Venray, waardoor de competitie wordt afgesloten op een verdienstelijke derde plaats. Proficiat mannen!
  • Het is Wittenhorst 10 niet gelukt om MVC '19 van het kampioenschap af te houden. Op bezoek in Maasbree werd er met 4-0 verloren, waardoor de gastheren kampioen zijn geworden. Gefeliciteerd! De ploeg van trainer John van der Sterren moet zich berusten in de eveneens knappe tweede plaats.