Wittenhorst 1 ondergaat metamorfose

23 april 2014

De selectie van Wittenhorst 1 zal er op diverse posities anders uit gaan zien. Het komend seizoen hebben 8 spelers aangegeven niet meer actief te zijn voor Wittenhorst. Tijdens de inventarisatie in de winterstop gaven diverse spelers aan te overwegen om een andere weg in te slaan. De invulling hiervan verschilt per speler. De een heeft de ambitie om op een hoger niveau actief te zijn, de ander verkiest een maatschappelijk carriere boven een voetbalcarriere en weer een ander kiest ervoor terug te keren naar hun oude club. Allemaal legitieme redenen maar voor Wittenhorst betekent dit een behoorlijke aderlating.

Spelers die hebben aangegeven dat ze niet meer actief zijn voor Wittenhorst 1:Sjors Witt (JVC Cuijck), Will Spreeuwenberg (EVV), Yannick Vullings (Sparta’18), Gijs Hagens (studie), Stan Seuren (studie), Thom Derks (Sarto, studeert/stage in Tilburg en is daar woonachtig), Bart Verheijen (studie, werk, terug naar Melderslo), Benji Nunumete (terug naar Venlosche Boys).

De huidige ontwikkelingen zijn een gevolg van het gevoerde beleid van de afgelopen seizoenen. Ambitieuze spelers krijgen de kans om zich door te ontwikkelen. We mogen dan ook trots zijn dat we als club twee spelers kunnen afleveren aan gerenommeerde topklassers. Wittenhorst bindt (mede) door individuele maatschappelijke begeleiding van haar selectiespelers (stage-/afstudeer- of werkplek) en door te zorgen dat alle noodzakelijke randvoorwaarden top zijn ingevuld (faciliteiten) rondom het team.

Voor Wittenhorst 1 rest nu om zich op korte termijn te handhaven in de eerste klasse. Daarnaast wordt er druk gewerkt aan de nieuwe samenstelling van de selectie van Wittenhorst 1 voor het nieuwe seizoen. Voor komend seizoen zal Bart Zanders (Deurne) zijn opwachting maken bij Wittenhorst. Daarnaast gaan diverse spelers van Wittenhorst 2 de overstap maken naar Wittenhorst 1.