Wittenhorst 1 slaat toe!

6 april 2014

Wittenhorst had de taak om van de degradatiezone af te komen tegen concurrent Sparta'25 uit Beek en Donk. Voor de pauze lieten beide ploegen niet al te veel zien. Slechts twee momenten vielen er te noteren die enigszins van belang waren. Tweemaal was Gijs Hagens betrokken bij een scoringskans voor Wittenhorst. De eerste keer werd hij vakkundig in de ruimte gestuurd. Oog in oog met de doelman kon hij niethard genoeg de bal aannemen. Het tweede moment leek hij te gaan scoren, toen hij de doelman voorbij leek te gaan. De duw van de doelman werd niet gehonoreerd.

Na de pauze was de thuisclub veel alerter. De vele doelpogingen werd pas in de 66.min beloond. Op de zijlijn ontfermde spits Mark van Rens zich over de bal. De rush die volgde was van grote klasse. Het eindschot dat volgde verdween in de linkerbenedenhoek, 1-0. Het net was op die plaats nog amper uitgetrild of op die plek kwam de bal voor de tweede keer tot stilstand. Nu was het Thom Derks die voortreffelijk hard uithaalde, 2-0.

De wedstrijd was gespeeld, Sparta'25 kon niet beter en Wittenhorst fruweelde naar de definitieve eindstand. Het liet nog enkele mogelijkheden onbenut.

Door deze uitslag en de overige eindstanden betekent dat Wittenhorst klimt naar een voorlopige 9e plek.

Wittenhorst 2, dat gehavend binnen de lijnen verscheen, verloor dan ook van Schijndel 2. De nacompetitie zal dus overblijven.

Wittenhorst 3 won thuis met 2-1 en doet het heel aardig.Ook hier kan een nacompetitieplaats bereikt worden.