Identieke treffers nekken Wittenhorst bij De Ster

31 oktober 2021

Wittenhorst 1 heeft de uitwedstrijd bij het stugge De Ster uit Stein met 2-1 verloren. De gastheren, die afgelopen weekend hun eerste zege boekten tegen Venlosche Boys, bleken een lastig te kloppen ploeg en wisten de oranjehemden aardig te neutraliseren. De Horstenaren, die dit weekend o.a. Joep Beurskens en Jeroen Verkennis wegens blessures misten, startten met negen zelfopgeleide spelers aan de aftrap en zagen gedurende de wedstrijd met invallers Jordi Tijssen, Tom Driessen en Jelle Janssen het uiteindelijke aantal toenemen tot twaalf.

De thuisploeg, gehesen in het geel-zwart, deed het net al na zes minuten bollen: een afgeslagen corner kwam opnieuw bij de nemer terecht. De bal werd opnieuw ingebracht en kon vrij worden ingekopt. De ploeg van trainer Sjoerd van der Coelen keek dus al snel tegen een achterstand aan. In het vervolg van de eerste helft was het Wittenhorst dat de bal had en daarnaast ook niets weggaf. Het ontbrak echter aan overtuiging om écht gevaarlijk te worden. Er werd dan ook maar één kans gecreëerd, welke niet het gewenste resultaat opbracht.

Ruim tien minuten in de tweede helft kwam De Ster op identieke wijze op een 2-0 voorsprong: een afgeslagen corner werd opnieuw ingebracht en verzilverd tot een doelpunt. De oranjehemden wisten met nog ruim een half uur op de klok waar ze aan toe waren. De eerste 25 minuten na rust waren voor De Ster en een derde doelpunt hing meer in de lucht dan de aansluitingstreffer.

Een kwartier voor tijd bracht aanvaller Joost van Rensch de spanning echter terug in de wedstrijd met een prachtig doelpunt: een schot in de lange hoek verdween in de kruising. Wittenhorst ging in de slotminuten op zoek naar de gelijkmaker, beleefde enkele hachelijke momenten in de vijandelijke zestien, maar kon het gewenste punt niet uit het vuur slepen. Uiteindelijk bleken de manschappen uit Horst aanvallend niet bij machte om aanspraak te maken op een resultaat.

De ploeg van trainer Sjoerd van der Coelen heeft nog een wedstrijd in te halen (dinsdag 9 november tegen Chevremont) en staat met zeven punten uit vijf wedstrijden voorlopig zevende in de 1e klasse.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dion van Horne, Bart Zanders, Ruud Meijers; Jeffrey Cuppen (Jordi Tijssen), Nick Driessen, Giel Beurskens, Dirk Scheres (Tom Driessen); Mats van Biljouw (Jelle Janssen), Joost van Rensch, Niek van der Sterren.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 heeft een punt overgehouden aan het bezoek bij sv Someren 2: 1-1. Waar de thuisploeg na een kwartier op voorsprong kwam, kwam de ploeg van trainer Richard Kleuskens vlak na rust op gelijke hoogte na een knappe volley vanaf randje zestienmeter. Ons tweede elftal heeft zeven punten na vier wedstrijden en nestelt zich voorlopig keurig bij de eerste vier.
  • Op bezoek bij de VR1 van ZSV heeft Wittenhorst VR1 een keurige 0-3 overwinning geboekt. Treffers van Fleur van Veggel, Michelle de Wit en Kris Seuren zorgden voor de ruimte overwinning. Met zeven punten uit vijf wedstrijden melden de dames zich keurig in de top-vijf van de 2e klasse.
  • Wittenhorst 4 heeft de thuiswedstrijd tegen het derde elftal van sv United nipt met 0-1 verloren. Het vierde heeft na vijf wedstrijden vier punten en staat daarmee voorlopig negende in de 5e klasse.
  • Wittenhorst 5 hield vandaag op eigen veld het vierde elftal van Blerick op een 3-3 gelijkspel. Dit betekent dat de Horstenaren de tegenstander van vandaag onder zich houden in de competitie: de oranjehemden staan 11e en de bezoekers 12e.
  • Wittenhorst 6 heeft op eigen veld spectaculair met 3-3 gelijkgespeeld tegen medekoploper Sparta '18 6. Vlak voor tijd leken de Horstenaren met een penalty de overwinning naar zich toe te trekken, maar een snelle tegentreffer in de laatste minuut deed de thuisploeg voor het eerst dit seizoen punten verspelen. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen die andere topploeg in de competitie: Sportclub Irene 12.
  • Wittenhorst 7 heeft op bezoek bij Melderslo 5 met speels gemak de punten mee naar huis genomen: 0-8. De Horstenaren heersten duidelijk op sportpark de Merel en boekten zo hun vierde overwinning op een rij. Met vier gewonnen wedstrijden staan de oranjehemden voorlopig keurig derde.
  • Wittenhorst 8 won vandaag in alle vroegte op eigen veld keurig met 1-0 van het vierde elftal van Meterik. Nadat de eerste twee competitiewedstrijden in een 2-2 gelijkspel eindigden én er in de beker ook niet werd gewonnen, werd vandaag dan eindelijk de eerste overwinning geboekt. Gefeliciteerd.
  • Wittenhorst 9 liet vandaag op eigen veld geen spaan heel van de bezoekers van EWC'46 3 uit Well: 10-1! De nul houden was normaal gesproken geen probleem geweest, ware het niet dat keeper Siep een aardige blunder beging. Siep, 'kiep' up the good work! Hiermee zijn de kameraden alleen koploper in de 6e klasse: de Horstenaren zijn de enigen die nog geen punten verspeelden. Tot dusver werden alle vijf de wedstrijden gewonnen. Het doelsaldo liegt er dan ook niet om: 29 voor en slechts 3 tegen.
  • Ook een eenvoudige overwinning voor Wittenhorst 10 vandaag: op bezoek bij het zesde elftal van sv Leunen werd met 1-6 gewonnen. Ook ons tiende elftal won tot dusver al haar wedstrijden: twaalf punten na vier wedstrijden met een doelsaldo van 23 voor en 5 tegen. 'Ut tient' is de enige ploeg zonder puntverlies in de competitie en is dan ook de trotse koploper.
  • Wittenhorst 11 leed vandaag haar eerste nederlaag deze competitie op bezoek bij Venlosche Boys 7: 2-1. Niet getreurd: met twaalf punten uit vijf duels staan de vrienden knap 2e en hoeft men voorlopig alleen vvVOS 4 voor zich te dulden.

Foto: website sv Grol