Wittenhorst 1 zet reuzenstap richting kampioenschap

16 april 2023

Wittenhorst ontving vanmiddag het versterkte EHC uit Hoensbroek. inderdaad was het een geheel ander team ais voor de winterpauze. Trainer Eric van de Leur had nu meer te kiezen en dat bleek al in de wedstrijden na de winterstop. Een degradatieplek werd omgezet in een negende plek op de ranglijst. Met andere woorden: Wittenhorst had het moeilijk in de eerste helft. EHC was duidelijk aanwezig en maakte er een spannend gebeuren van, ook doordat de oranjemannen veel te slordig met de kansen omsprongen en de omschakeling te traag verliep.

In de 20e min. kon de aanhang van de thuisclub juichen. Een spetter van Nick Driessen vloog keihard achter de doelman van EHC: 1-0.
Dit betekende dat de bezoekers nog meer druk gingen zetten. Met enig fortuin bleef het bij deze stand.
Wittenhorst bleef wat achter de feiten aanhangen en dit illustreerde dan ook dat Ceylan Amory de bal in de vrije loop ontving en de verdiende gelijkmaker kon aantekenen: 1-1. Tevens ruststand.

Na de pauze veranderde de thuisploeg enigszins de strijdwijze en kreeg hiermee een veldoverwicht.
De strijd bleef erg spannen met aan beide zijden flinke kansen. De inbreng van Tom Spreeuwenberg en Willem Heijnen bracht nog meer mogelijkheden voor Wittenhorst. Het keiharde schot van Tom dat bijna in de linkerbovenhoek zeilde had meer verdiend. De wedstrijd leek op een gelijkspel uit te draaien. Het duo Spreeuwenberg - Heijnen had nog iets extra’s in petto. Een druk bezet strafschopgebied bleek voor dit duo geen probleem te zijn. Tom vond Willem en uit een sublieme pass wist Willem de verlossende lob te geven: 2-1. Een uitzinnige vreugde was het resultaat.
Nog twee meevallers waren de verliespartijen van EFC en Volharding. Het was wederom een zondag met twee “bonussen”.

Wittenhorst 1 kan het kampioenschap ruiken.

Wittenhorst 1:
Roel van Rens, Tom Driessen (Mats van Biljouw), Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen (Martijn van Ooijen), Koen Jenniskens, Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens (Stijn Martens), Joep Beurskens (Tom Spreeuwenberg), Jeroen Verkennis, Joost van Rensch (Willem Heijnen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 kwam nipt tekort op bezoek bij favoriet Orion O23-1: 3-2. Een dubbelslag van aanvaller Jelle Janssen bleek helaas net niet voldoende voor een resultaat. De laatste drie wedstrijden worden beslissend in de strijd om handhaving in de 3e divisie.
  • Wittenhorst VR1 blijft volop in de strijd om het kampioenschap in de 2e klasse. Na en 6-2 thuiszege op hekkensluiter DAW Schaijk, blijven de oranjehemden op gelijke hoogte met koploper Festilent. Het doelsaldo is het enige dat beide ploegen nog scheidt.
  • Ons G-eltal heeft de vierde nederlaag van deze competitie geleden. Op eigen veld werd er met 1-3 verloren van het tweede G-elftal van FC Oda: 1-3. Ondanks deze nederlaag staan de dames en heren nog altijd keurig derde in deze competitie.
  • Wittenhorst 3 wist een nipte overwinning te boeken op bezoek bij het derde elftal van sv United: 0-1. Het was de tweede overwinning op een rij en een primeur: eindelijk staan de kameraden geen laatste meer! De rode lantaarn werd overgedragen aan Merselo 2.
  • Ons zesde elftal wist vandaag een comfortabele overwinning te boeken op bezoek bij het derde elftal van SVOC: 2-6. Onder ons gezegd: Dat mocht ook wel, want de gastheren staan onderaan...Ons zesde elftal staat voorlopig op een passende zesde stek.
  • Het komt niet vaak voor, zo'n ruime nederlaag. Ons zevende elftal verloor vandaag op bezoek bij het vierde elftal van VVV '03 met maar liefst 6-0. Zes dagen geleden wonnen de Horstenaren zelfs met 9-1 van dezelfde tegenstander. Iets met een vrijgezellenfeest op zaterdagavond/nacht?....
  • Gelukkig hebben we nog altijd ons achtste elftal wat de gelederen redt. Binnenkort spelen de mannen de halve finale van de beker tegen Sportclub Jekerdal 5, maar vandaag werd eerst met maar liefst 14-0 (!) gewonnen van het elfde team van sv Venray. Hiermee wordt er nog steeds een gat van drie punten behouden met Sportclub Irene 10.
  • Ons negende elftal was vandaag niet opgewassen tegen het tweede elftal van America: 0-4. Gezien de stand wellicht verrassend, maar desondanks staan de kameraden nog altijd op een keurige vierde plek.
  • Tenslotte heeft Wittenhorst 10 een spectaculaire 5-4 overwinning geboekt op het derde elftal van Kronenberg. Heel knap, alleen al vanwege het feit dat Kronenberg ruim bovenaan staat en pas voor de tweede keer dit seizoen verloor. Ons tiende elftal staat voorlopig prima vierde.