Wittenhorst en Limburgia scoren niet

24 oktober 2021

In een wedstrijd waarin Wittenhorst de meeste kansen creëerde, maar waarin beide ploegen nauwelijks voor spektakel konden zorgen, hebben de Horstenaren en Limburgia met 0-0 gelijkgespeeld.

De eerste helft was voor de ploeg van Sjoerd van der Coelen. De eerste kans werd gecreëerd door Nick Driessen. De middenvelder schoot een vrije trap hard in de muur. Het slachtoffer had duidelijk last en moest even bijkomen van de impact. Rond het half uur beoordeelde de scheidsrechter twee valpartijen in de zestien met evenzoveel gele kaarten voor een vermeende schwalbe. Eerst aan Brunssumse kant, enkele minuten later ontving Joost van Rensch er een. Met name de laatste kaart deed vele wenkbrauwen fronzen: Van Rensch werd duidelijk geraakt en de bal had op de stip gemoeten.

Voor rust creëerden de Horstenaren nog enkele kansen. De eerste was echter van de ploeg van trainer Jan van Dijk: een aanval over links werd uiteindelijk besloten met een kopbal die over het doel van Ravi Arts vloog. De grootste kans kwam van de voet van Nick Driessen. Een perfecte vrije trap werd door doelman Randy van Haren via de paal weggewerkt. Enkele minuten later kopte Jeroen Verkennis een bal tegendraads over na een voorzet van Dirk Scheres. De laatste kans van de eerste helft was ook voor Verkennis: de spits zag één op één de keeper vakkundig redden op zijn inzet.

In de tweede helft was er in alle eerlijkheid weinig spectaculairs te beleven. Limburgia wist geen kans te creëeren en Wittenhorst was niet bij machte om het veldoverwicht om te zetten in grote kansen. Giel Beurskens zag een inzet van buiten de zestien recht op de doelman afgaan en Jeroen Verkennis kreeg een voorzet vanaf rechts van Joost van Rensch niet tussen de palen. Het slotakkoord kwam ook van Van Rensch. Een vrije trap werd door de doelman uit de kruising geplukt.

Rest ons de conclusie te trekken dat Wittenhorst zijn start in de 1e klasse niet heeft gemist. De ploeg van Sjoerd van der Coelen heeft zeven punten na vier wedstrijden. De oranjehemden zijn duidelijk in opbouw en met een jonge ploeg nestelt men zich voorlopig keurig in de middenmoot. Speciale aandacht voor eerstejaars JO19-speler Tom Driessen, die vandaag zijn debuut maakte voor ons eerste elftal. Hij speelde daarmee de wedstrijd uit samen met broer Nick.

Opstelling Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dion van Horne, Bart Zanders, Ruud Meijers; Jeffrey Cuppen (46' Bono Wijnhoven, 78' Jordi Tijssen), Nick Driessen, Giel Beurskens, Dirk Scheres (85' Tom Driessen); Joost van Rensch (78' Mats van Biljouw), Jeroen Verkennis, Niek van der Sterren.

Wat verder opviel:

• Een monsterscore voor Wittenhorst VR1 in de beker. Op bezoek bij ST Eindse Boys/Merefeldia VR1 werd met maar liefst 1-7 gewonnen. De ploeg van trainer Richard Aben plaatst zich hiermee voor de volgende ronde van de beker. Gefeliciteerd!
  • In de competitie verloor Wittenhorst 5 vandaag op eigen veld nipt van het tweede team van VCH: 1-2. Met één overwinning na vier wedstrijden vinden de kameraden zich voorlopig terug op de elfde plaats.
  • Wittenhorst 6 heeft zich geplaatst voor de volgende ronde van de beker. Op eigen veld werd Meterik 3 met 3-1 verslagen. De trein dendert maar door voor de vrienden: tot dusver werden alle wedstrijden dit seizoen gewonnen. Waar gaat dit sprookje eindigen?
  • Voor Wittenhorst 10 zit het bekeravontuur erop na een nipte 3-2 nederlaag op bezoek bij het vijfde elftal van vvVOS. Niet getreurd: in de competitie staan de oranjehemden er uitstekend voor, dus er is nog genoeg kans op eremetaal dit seizoen.

Foto: sv Grol