Wittenhorst Kidsclub Mini F weer van start

5 oktober 2014

Vorige week is weer een begin gemaakt met de Mini F competitie binnen Wittenhorst. Bijna alle teamfoto’s staan op de website. Maar liefst 8 teams nemen dit jaar deel aan deze competitie. Een feestje voor de kids, maar niet te vergeten een feestje voor de trotse papa’s, mama’s, opa’s en oma’s, die langs de kant gespannen te kijken hoe de jongens en meisjes hun eerste stappen op het voetbalveld zetten. Als je het plezier van de kids ziet op woensdagmiddag en zaterdagmorgen dan weet je meteen weer waar je het als vereniging voor doet. De één fanatiek, de ander nog lekker speels, de volgende meer oog voor de dingen rond het veld, het juichen bij een doelpunt. De uitslag is vaak alleen belangrijk voor de supporters. Ondertussen zijn ze allemaal onbewust bezig met het opbouwen van balgevoel en de boog kan slechts enkele momenten gespannen staan. De eerste stappen op het voetbalveld, het begin van een carrière als amateurvoetballer, waar gaat het eindigen? Als het aan Wittenhorst ligt gaat het deze periode vooral om plezier, want dat is naast het onbewust opbouwen van balgevoel het belangrijkste wat we de kids willen meegeven en waarmee ze uiteindelijk vanzelf doorgroeien naar de serieuzere opbouw in de volgende leeftijdscategorieën.

Een aantal ouders heeft zich aangemeld om als leider te functioneren, fantastisch! Want jullie ouders zijn de meest ervaren begeleiders van de jeugd in deze leeftijdscategorie. We kunnen nog enkele moeders gebruiken om met ons de Wittenhorst Kidsclub op te zetten. Met deze Kidsclub willen we, naast het voetballen, nog wat andere activiteiten voor de spelertjes organiseren op het sportpark. Geïnteresseerden kunnen zich melden via vrijwilligerszaken@rksv-wittenhorst.nl