Wittenhorst komt met 10 man tekort tegen Heidebloem

20 september 2015

Wittenhorst kon in Geleen niet voor een stunt zorgen. Heidebloem was in eigen huis te sterk voor het kermisvierende Wittenhorst. In het begin waren de Noordlimburgers die achter de feiten aan liepen. Met veel speels gemak zorgden met name Ricardo Geurts steeds voor gevaar. Aan doelman John Tissen de taak om het doel schoon te houden en dit gebeurde in het eerste bedrijf dan ook. Wittenhorst kwam toch beter in de wedstrijd. Met veel inzet en enthousiasme kon de ruststand op dubbelblank gehouden worden.

Na de pauze een spannende wedstrijd waarin alles gebeurde. De neutrale toeschouwer had ogen tekort om alles waar te nemen. Nadat Heidebloem wederom een kans om zeep had geholpen kwam Wittenhorst behoorlijk terug. Echter in de 56e minuut gebeurde voor de bezoekers een noodlot. Achterin kon een snelle uitval niet geheel onder controle worden gebracht. Doelman John Tissen kon niks anders doen dan deze speler neer te leggen. Het oordeel was hard: rood en uiteraard een penalty. Deze werd door Jeremy Lemmens fraai binnengeschoten achter de stand-in Sjors Witt, 1-0. Met 10 man een schier onmogelijke taak om orde op zaken te stellen.

Heidebloem wist in feite nog geen munt uit deze situatie te slaan. Het was Wittenhorst dat in de slotfase nog enkele goede mogelijkheden kreeg om alsnog de gelijkmaker binnen te schieten. Marc van Rens schoot van dichtbij tegen de paal en Willem Heijnen was 2x ongelukkig met een schot van dichtbij. In de allerlaatste minuten ging Wittenhorst alles op alles spelen. Doelman Sjors Witt ging bij een corner ook naar voren, maar uit een afgeslagen corner kreeg Jeremy Lemmens de bal op het middenveld en hij schoot van hieruit op het lege doel en met succes, 2-0.

Hiermee was het gebeurd. Wittenhorst bleef met lege handen en moet zich nu gaan focussen op de eerstvolgende thuiswedstrijd komende zondag.

Overzicht selectieteams

Wittenhorst 2 is weer helemaal in beeld. Na het verlies van de eerste wedstrijd kon tegen SSS'18 2 de tweede zege behalen. Dit betekent dat onze reserves opstomen naar een gedeelde 3e plek. Mannen, nu vasthouden. Trouwens winnen in Overloon is uitstekend te noemen.

Wittenhorst 3 kan het nog niet maken. Nipt verliezen tegen Sparta'18 2 is op zich geen schande, maar het tweede verlies is wel een feit. Zondag de opstanding?

Het eerste damesteam kon na de eerste winst thuis tegen Amstenrade geen potten breken. De dames uit Zuid-Limburg waren gewoon te sterk.