Wittenhorst na derbyzege naar volgende ronde

23 oktober 2022

Wittenhorst 1 heeft zich geplaatst voor de volgende ronde van de beker. Op sportpark De Merel in Melderslo werd de drukbezochte derby ruim gewonnen: 0-3.

Voor de wedstrijd was het aan de toppers van morgen om het duel op te zoeken. Melderslo JO7 en Wittenhorst JO7 hebben het publiek met veel plezier een half uur vermaakt van mooi voetbal. Een initiatief dat voor herhaling vatbaar is. Na hun debuut op het hoofdveld mochten deze jonge spelers ook nog mee het veld op met beide eerste elftallen.

Direct na het eerste fluitsignaal was het tempo direct hoog. In het openingskwartier van de wedstrijd was er veel druk van de oranjehemden. Het baltempo lag hoog en de thuisploeg kwam bijna niet van eigen helft af. Tot hele grote kansen wisten de Horstenaren echter niet te komen. Daarna volgde een fase waarin het  tempo omlaag ging en er wat meer slordigheden in het spel kropen. De gastheren waren echter niet bij machte dit te benutten.

SV Melderslo 1 Wittenhorst 1 bekerwedstrijd

Na ruim een half uur is het raak. Na weer veel druk van Wittenhorst op de defensie van Melderslo komt na een wegwerkpoging de bal in de voeten van Jeroen Verkennis die beheerst raak schiet.  Voor rust probeerden de bezoekers de wedstrijd in het slot te gooien, ware het niet dat de doelman van Melderslo een sta in de weg bleek te zijn.

Na rust wederom veel druk vooruit van Wittenhorst, maar de eindpass was vaak onzorgvuldig. Na tien minuten in deze tweede helft verdubbelen de oranjehemden de score: na een goede aanvallende actie weet Mats van Biljouw het net te vinden: 0-2.

Vervolgens blijft Wittenhorst de ene na de andere aanval uitvoeren, maar beloont zichzelf niet. De doelman was goed in vorm vandaag. In minuut 65 wordt Joost van Rensch neergehaald in het strafschopgebied, waarna Jeroen Verkennis vanaf de stip de 0-3 in de touwen schiet. Zo'n tien minuten later verzuimt Joost van Rensch na een mooie aanval  af te drukken: i.p.v. zelf te schieten legt hij af op Verkennis, die er geen treffer van weet te maken.

In het verdere verloop van de tweede helft blijft Wittenhorst kansen creëren. Tot echt goed uitgespeelde mogelijkheden leidt het niet. Toch weer die goede eindpass die ontbreekt. De laatste kans is voor invaller Tom Spreeuwenberg. De spits wordt ingespeeld en draait sterk weg bij zijn directe tegenstander en haalt uit. De keeper redde echter wederom knap. Wittenhorst wint verdient met 0-3 en heeft vrijwel niets te duchten van Melderslo.

Speciale vermelding voor eerstejaars JO19-1 speler Gido van Helden, die nota bene tegen zijn woonplaats Melderslo zijn debuut mocht maken voor Wittenhorst 1. Gefeliciteerd, Gido!

Gido-van-Helden-wittenhorst.jpeg

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Tom Driessen (Bono Wijnhoven), Dion van Horne, Ruud Meijers (Martijn van Ooijen); Joep Beurskens (Giel Beurskens), Nick Driessen, Mats van Biljouw (Gido van Helden), Jeffrey Cuppen (Tom Spreeuwenberg); Joost van Rensch, Willem Heijnen, Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 is de trotse koploper in de 4e klasse. Op bezoek bij S.V. Oostrum 2 werd overtuigend met 1-3 gewonnen. Dit betekende alweer de vierde overwinning op een rij.
  • Hoe ze het hebben gedaan, zal voor velen een vraag zijn. Na en zeer pittig vriendenweekend heet Wittenhorst 5 vanmiddag ruim gewonnen van Sportclub Irene 6: 4-0. Hiermee plaatste ons vijfde elftal zich voor de volgende ronde van de beker. Proficiat!
  • Wittenhorst 6 was helaas niet opgewassen tegen SV Venray 14: 7-0. Hiermee eindigt het bekeravontuur in de 2e ronde.
  • In de competitie wist Wittenhorst 7 met 1-2 te winnen van SSA S.V. Lottum-GFC'33 5MV. Met deze zege nestelen de kameraden zich opnieuw in de top van de ranglijst.