Inzameling petflessen levert € 800,- op voor Stichting Leergeld

23 oktober 2022

Het afgelopen jaar was er op ons sportpark de gelegenheid om petflesjes in te leveren voor een goed doel. Het statiegeld op die flesjes werd voor Stichting Leergeld opzij gezet; een mooi bedrag van € 800,-.

Dit bedrag mocht penningmeester Roel Thielen overhandigen aan Han Geurts, die dit namens Leergeld dankbaar in ontvangst nam. In deze tijden is het van groot belang dat er organisaties zijn, die kinderen financieel ondersteunen zodat zij toch hun favoriete hobby kunnen blijven uitoefenen. “Wij zijn enorm verheugd met dit mooie bedrag,  dat we bijvoorbeeld zodanig kunnen besteden zodat deze  kinderen niet op te kleine voetbalschoenen hoeven te spelen”, aldus Han Geurts.

Stichting Leergeld

Stichting Leergeld zet zich in voor de schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met minimale financiële middelen, die daardoor niet mee kunnen doen met hun leeftijdgenootjes. Ouders of verzorgers van deze kinderen kunnen een beroep doen op hulp van de lokale stichting Leergeld Horst aan de Maas indien zij bepaalde binnen- of buitenschoolse activiteiten niet kunnen betalen. Klik hier voor meer informatie en de procedure.