Wittenhorst onderuit in Oss

12 december 2013

Na de uitstekende reeks van Wittenhorst werd de ontmoeting  tegen het hooggeklasseerdeTOP met vertrouwen tegemoet gezien. In het Frans Heesen stadion leverde in de eerste helft beide ploegen een goede wedstrijd af. Er werd fris gespeeld met het doel om de aanval op te zoeken. Een domper voor Wittenhorst in de 10e min. toen de zo gevreesde topscoorder Van Sonsbeek in alle vrijheid de bal werd aangespeeld. Hij krulde de bal hoog in de linkerbovenhoek, 1-0. Deze tegenvaller probeerde de oranjemannen te vereffenen. De beste mogelijkheden ontstonden vlak voor de pauze. Een 2-tal corners hadden bijna succes. De eers5e werd tegen de lat gewerkt en de andere tegen de paal. Direct hierna kreeg TOP een grote mogelijkheid. Hier waren doelman Witt en Will Spreeuwenberg de reddende engelen.

Na de pauze kon TOP weer juichen. Uit een buitenspelgeval kon de bal toch voor worden gezet en ineens stond daar een speler van TOP klaar om in te koppen, 2-0. De wedstrijd was meteen gespeeld. Wittenhorst kon geen vuist meer maken. De wedstrijd ging als een nachtkaars uit. TOP won verdiend en heeft nu de koploper in het vizier.

Wittenhorst 2 moest in de thuiswedstrijd tegen UDI'19/BB 3 een gelijkspeltoestaan. De 1-1 eindstand is toch wel tegenvaller.