Wittenhorst op schot - Degradatie voor Limburgia

3 mei 2015

Wittenhorst stond voor de taak om de wedstrijd tegen degradatiekandidaat BSV Limburgia te winnen. De belangen waren dus aan beide kanten verschillend. Vanaf het begin zocht Wittenhorst de aanval om de tegenstander direct een tik te kunnen geven. Dit lukte dan ook. Eerst werd nog een doelpunt afgekeurd, maar in de 16e min. was Rob Zanders iedereen te vlug af en schoot beheerst binnen, 0-1. Limburgia bleef knokken om deze achterstand ongedaan te maken, maar Wittenhorst bleef het spel bepalen. Voor de pauze werd Willem Heijnen listig aangespeeld en deze kon de doelman passeren en nummer twee binnenschieten, 0-2.

Na de pauze wederom direct succes. Willem Heijnen kopte de bal schitterend door naar Rob Zanders die beheerst de derde treffer liet aantekenen. De wedstrijd was daarmee definitief gespeeld. Het pleitte voor de ploeg van Limburgia dat ze toch voor  een beter resultaat bleven gaan. Aan beide kanten vielen daardoor wat ruimte en kansen.

Wittenhorst was toch de ploeg die het doel weer vond. Uit een corner van Daan Verlijsdonk kwam de bal precies op het hoofd van Lars Blenckers en dit betekende de 0-4. De honger was nog niet gestild. Uit een mooie aanval over veel schijven werd de bal op maat teruggelegd op Lars Blenckers en hij schoot de 0-5 binnen.

De slotfase werd door beide partijen slordig omgegaan met de kansen. De score had wel 3-7 kunnen zijn. Het bleef daardoor een grote uitzege. Dit alles betekent dat de laatste wedstrijd thuis tegen Someren dat Wittenhorst bij winst de derde periodetitel gaat bemachtigen. Dit op zich is alleen al een bezoek aan sportpark Ter Horst meer dan waard.