Wittenhorst overtuigt met 3-0 zege

12 april 2015

De strijd om plaats 3 is voor Wittenhorst uiterst succesvol verlopen. Sv Meerssen werd in eigen huis met maar liefst 0-3 teruggewezen. De wedstrijd startte voor Wittenhorst positief. Er werden enkele kansen gecreeerd die hoopvol in het verdere verloop tot uiting kwam. Na het halfuur kwam de thuisclub wat meer opzetten, maar gevaarlijk werd de ploeg niet. Alleen in de allerlaatste seconde moest John Tissen gestrekt naar de hoek om de bal uit het doel te werken en toen was het meteen rust.

Na de pauze wederom een feller Wittenhorst dat via Rob Zanders de score leek te openen. Vrij voor de doelman mikte hij net naast. Dit was een voorbode voor wat er nog aan zat te komen. In de 53e min. was het dan zover. Rob Zanders kon na een actie de bal voorzetten in de voeten van Willem Heijnen die droogjes de 0-1 binnenschoot. Wittenhorst ging door en na amper 5 minuten later was de stand 0-2.  Daan Hendriks ging goed door en binnen het strafschopgebied werd hij gehaakt. Bram Rubie was wederom die de trekker mocht overhalen en met succes.

SV Meerssen had het niet meer. Met man en macht ging men op zoek naar een treffer. Het was in deze fase John Tissen die met schitterende reddingen een doelpunt voorkwam. De mismoed sloop in de ploeg en Wittenhorst ging door. Een hoge bal in de zestien van de thuisclub werd door de achterhoede slecht ingeschat en het was Willem Heijnen die attent reageerde en kon hierdoor de bal vrij voor de doelman de derde treffer aan laten tekenen. Een tussenstand om van te smullen. In de resterende tijd kregen beide ploegen nog kansen om te scoren, maar de meeste waren toch voor Wittenhorst. Man van de wedstrijd was uiteraard John Tissen.

Door deze overwinning werd de derde plek op de ranglijst stevig in handen genomen.

Een collectieve prestatie van de oranjemannen.

Wittenhorst 2 kon thuis tegen Heeswijk 2 niet scoren. De 0-0 is eigenlijk wat teleurstellend. Hierdoor is zo goed als zeker een prijs onhaalbaar.

Wittenhorst 3 kon tegen koploper Swalmen 2 geen stunt uithalen. De kleinst mogelijke nederlaag van 1-0 zorgt er wel voor dat de strijd om de tweede plek nu ineens voor meerdere teams in het vizier ligt. Mannen, we gaan er toch voor.