Wittenhorst stunt tegen Venray

7 september 2014

Als de eerste klap een daalder waard is, dan heeft Wittenhorst meteen goede zaken gedaan. Onder ideale omstandigheden én met een groot aantal bezoekers - om en nabij de 2000 - begon deze onvervalste streekderby. In het eerste begin was het veelal aftasten en na verloop van tijd kwam Venray wat nadrukkelijker in beeld. Pas in de slotfase ontstond eigenlijk de grootste kans op een doelpunt. Een keurige aanval van Venray leek afgerond te gaan worden, maar met een katachtige redding van doelman John Tissen kon hij de kopbal van dichtbij uit het doel ranselen. Met deze 0-0 gingen beide ploegen naar de thee.

Na de pauze een wat agressiever Wittenhorst dat het spel overnam en nu moest Venray terug. De nerveuziteit aan Wittenhorst-kant van voor de rust verdween en de supporters konden nu hopen op een mooi resultaat. De eerste grote mogelijkheid kreeg Bram Rubie. Hij kreeg de bal op maat en 2 meter voor de goal haalde hij uit. Met veel fortuin kwam de bal tegen doelman Niels Nielen. Wittenhorst bleef de gevaarlijkste ploeg en uiteindelijk viel in de 69ste minuut het verlossende doelpunt. Rob Zanders werd in de diepte gestuurd. Hij kon zijn naaste rivaal de hakken laten zien en het beheerste tikje kon de doelman niet pareren, 1-0.

Na deze treffer probeerde Venray wel iets terug te doen maar de achterhoede van de thuisclub stond pal en zodoende kon Wittenhorst na het laatste fluitsignaal van de goedleidende scheidsrechter met recht de felicitaties in ontvangst nemen.

Wittenhorst 2 schoot in de eerste de beste wedstrijd danig uit hun sloffen. Een 12-1 zege uit tegen Brevendia 2 is geen alledaagse uitslag. Dit noemen ze het doelsaldo opkrikken.

Het 1-1 gelijkspel van het 3de elftal tegen de reserves van Belfeldia 2 mag er best zijn. Een uitstekend weekend dus voor al onze selectieteams.