Wittenhorst teams schitteren op voetbaltoernooi in Sevenum

21 mei 2024

Op Tweede Pinksterdag vindt het jaarlijkse Sparta '18 Voetbaltoernooi plaats. Dit jaar was het een bijzondere editie, want het toernooi vierde haar 20e verjaardag. Met maar liefst 90 teams die deelnamen, was het evenement een groot succes. Voor Wittenhorst was het een prachtige dag, het is lekker dichtbij, maar er deden ook maar liefst 11 teams mee.

De competitie is zo goed als ten einde en voor veel teams breekt de tijd van toernooien aan. Het Sparta '18 toernooi in Sevenum is voor veel teams de perfecte afsluiting van het seizoen, waar gezelligheid en samen zijn centraal staan. Het is indrukwekkend om te zien hoe goed alles geregeld is tijdens dit toernooi. Sparta '18 betrok hun jeugd door hen als scheidsrechters op te laten treden. Het is mooi om te zien hoe de oudere jeugd deze verantwoordelijkheid op zich nam, zelfs met fanatieke coaches langs de lijn. Fair Play blijft het belangrijkste, en de jonge scheidsrechters deden hun best om dit te waarborgen.

Positief blijven coachen

Bij Wittenhorst is positief coachen een van de belangrijkste kenmerken. We geloven dat als je kinderen precies vertelt wat ze moeten doen, ze minder zelf keuzes maken. Dit was goed merkbaar tijdens het toernooi, waar de verschillen in coachingsstijlen tussen teams duidelijk te zien waren. Nederlandse teams zoals die van ons, focussen op positieve aanmoediging en het bevorderen van zelfbeslissingen, terwijl Duitse teams vaak strikter coachen. Ook de invloed van ouders is belangrijk; bij ons mogen ze aanmoedigen, maar zijn geen coach.

Wittenhorst behaalde mooie resultaten

De prestaties van onze teams waren bewonderenswaardig. JO10-1 behaalde een fantastische eerste plaats door alle vijf de wedstrijden te winnen, waaronder een spannende wedstrijd tegen sv De Braak waar ze het verschil hebben gemaakt. JO8-2 en JO11-1 werden tweede in hun poule. JO12-2 eindigde op een mooie derde plaats. Ondanks dat sommige teams niet de bovenste regionen bereikten, was de inzet en het spelplezier duidelijk zichtbaar.

• JO8-2: 2e
  • JO8-3: 6e
  • JO9-1: 4e
  • JO10-1: 1e
  • JO10-3: 3e
  • JO10-4: 4e
  • JO11-1: 2e
  • JO11-3: 6e
  • JO11-4: 6e
  • JO12-2: 3e
  • JO12-3: 6e

Prachtig toernooi, op naar volgend jaar!

Het was een stralende dag met veel zon, insmeren en goed drinken was voor iedereen noodzakelijk. Dit toernooi was een geweldige ervaring voor onze teams, en we hopen dat het andere teams inspireert om ook aan toernooien deel te nemen. Via deze weg willen we ook de ouders, de coaches en alle vrijwilligers bij Sparta '18 die hebben bijgedragen aan het succes van dit toernooi hartelijk danken. Zonder hun inzet was dit allemaal niet mogelijk geweest voor de jeugd.