Zaal 1- 6 punten in 3 dagen!

19 september 2012

Zaal 1 - Belangrijke zaterdag overwinning!

Zaal 1 heeft op de altijd lastige zaterdag, door het ontbreken van enkele basisspelers, 3 belangrijke punten gepakt.

Na een aftastende openingsfase kreeg Wittenhorst de wedstrijd onder controle. Peter ‘das Futsal Phantom’  Nijssen. Zorgde er persoonlijk voor dat Witenhorst in het eerste kwartier uitliep naar een 3-0 voorsprong (uiteraard mocht een kenmerkende goal niet ontbreken, de derde was een draai om zijn eigen as waarna hij de bal met het topje van zijn teen in het doel werkte).

Niks aan de hand zou je zeggen,  niets bleek minder waar. Slordige en zwakke momenten zorgde ervoor dat Lake Valley langszij kon komen. Voor rust was het alweer 3-3.

Na rust ging Wittenhorst met nieuw elan op jacht naar een voorsprong. Deze kwam er ook dankzij Bart, na een prachtige 1-2 tussen Peter en Bart.Na de 3-4 volgde een rommelige fase aan beide zijdes. Ook nu weer was een gebrek aan concentratie de oorzaak dat Lake Valley wederom op gelijke hoogte kon komen.  Dit moet de komende weken vooralsnog verbeteren.

Met nog enkele minuten te gaan leek Zaal 1 kostbare punten te laten liggen in Venray, maar het was oproepkracht Johan vd Sterren die na een scrimmage de bal voor zijn voeten kreeg geen moment twijfelde en de bal met een strak schot voorbij de keeper schoot.

De wedstrijden tegen dit team van Lake Valley worden altijd nipt beslist en deze keer was het dus niet anders.   Saillant detail:  Van de laatste 4 ontmoetingen eindige er 3 met een 5-4 uitslag (waarbij Wittenhorst 2 maal aan het langste eind trok). Alle drie de wedstrijden werden in de laatste minuut beslist!

Johan en Mathieu ;-) bedankt.

Voor doelpuntmakers zie de verslagen bij Zaal 1

Zaal 1 - Haalt uit tegen Beringe Dorssers

Na de zaterdagoverwinning mocht Zaal 1 thuis aantreden tegen Beringe Dorssers.  Wittenhorst pakte uiteindelijk met een ruime score (10-5) wederom 3 punten. 9 uit 3 is zonder twijfel een prima seizoen opening.  De eerste maal dit seizoen kon het voltallige basisteam zijn opwachting maken. Helaas zorgde dit er niet voor dat er wat meer rust in het spel kwam. Ook nu waren er weer vele rommelige situaties.  Uiteindelijk liep Zaal 1 voor rust toch uit naar een 3-1 voorsprong.

Kevin v Asten (die zijn debuut maakte in het vaandelteam) zorgde net na rust, vanaf de aftrap, via een snoeihard schot in het dak van de goal voor de 4-1. Daarna golfde de bij vlagen felle wedstrijd op en neer. Door randzaken kon Beringe terugkomen tot 6-5! Toen  Daan ook nog eens door de scheidsrechter een tijdstraf van 2 minuten kreeg leek Wittenhorst de deksel op zijn neus te krijgen. Maar in ondertal wist Vincent uit te breken. Een speler van Beringe restte niet anders dan de handrem te gebruiken.  ROOD, tijdstraf van 5 minuten en de speler mocht zich definitief naar de kleedkamers begeven. Wittenhorst, via Dennis, wist het beste van de 3-3 situatie te profiteren en kon zo weer 2 doelpunten voorsprong nemen. De wedstrijd was gespeeld, Zaal 1 liep in het vervolg gemakkelijk uit naar een einduitslag van 10-5!

Voor doelpuntmakers zie de verslagen bij Zaal 1