Zaal 1 onderuit tegen ZVV Helden

11 oktober 2012

In een wedstrijd waarin waar de nodige emoties los kwamen moest Zaal 1 helaas in de laatste 2 minuten buigen voor een prima voetballend Helden.

Helaas kon Zaal 1 deze wedstrijd door blessures en gedwongen afmeldingen niet optimaal starten. Enkele startte de wedstrijd zelfs met lichte pijntjes.

Wittenhorst begon de wedstrijd uitermate slap en inspiratieloos. Dit resulteerde dan ook in een snelle en terechte 2-0 voorsprong voor ZVV Helden. Een vervelende avond leek in de maak. Vervelend zou het uiteindelijk worden maar dan voornamelijk door randzaken!

Na de slappe opening begon W’horst 1 langzaam beter in het spel te komen en tegenwicht te bieden aan Helden. Echter verdween de bal nog niet tussen de palen. Een man meer situatie was uiteindelijk nodig om de belangrijke aansluitingstreffer te krijgen (Vincent). Wittenhorst bleef groeien in de wedstrijd. Maar ook de frustraties over en weer namen toe. Mede door het niet altijd begrijpelijk fluiten van de scheidsrechter (maar hier hadden beide partijen last van),

Op een gegeven moment moest ook een speler van Wittenhorst het spel verlaten. Door uitstekende reddingen van Gijs wist Wittenhorst deze fase te overleven.

Nadat Zaal 1 de stormloop had overleefd kon het even later zelfs via een counter (1-2 tussen Daan en Peter) de gelijkmaker noteren. Daan wist de bal prachtig in de rechterbovenhoek te knallen.

RUST

Wittenhorst was vanaf dat moment de betere partij tot ver in de tweede helft. Zaal 1 trof verschillende malen paal maar kwam ook enkele keren zelf goed weg. Het was een open fase in de wedstrijd met kansen over en weer waarbij de betere voor Wittenhorst waren.

Er was een schermutseling nodig aan de zijlijn waardoor een Helden speler wederom het veld mocht verlaten.  De spanning was toen al langzaam aan het oplopen naar een kookpunt.

Wederom wist Zaal 1 te profiteren van de man meer situatie en kwam op dat moment verdiend op een 3-2 voorsprong (Vincent).

Schwalbes, vreemde scheidsrechterlijke beslissingen, opstootjes. Het was weer een ouderwets avondje ZVV Helden-Wittenhorst.

Maar, zoals al vaker tijdens de wedstrijd, drukte de scheidsrechter niet veel later, weer nadrukkelijk een stempel op de wedstrijd. Waarin in een soortgelijke situatie in de eerste helft bij de Helden verdediging  de scheidsrechter niets zag, zag hij nu een  handsbal, PENALTY. Nu was het misschien inderdaad een handsbal maar de scheidsrechter kon dit nooit hebben gezien vanaf waar hij stond en reageerde puur op het appelleren van ZVV Helden. Helden wist hier wel raad mee en trok de wedstrijd weer gelijk (3-3).

Tot overmaat van ramp mochten ook nog begeleiders van Zaal 1 naar de tribune vertrekken.

De scheidsrechter was niet gediend van de terugkoppeling op zijn beslissing om een penalty toe te kennen.

De pijntjes en het uitvallen van bepalende spelers zorgde ervoor dat na de 3-3 Wittenhorst de laatste 10 minuten met de rug tegen de muur stond.  Geen wissels meer beschikbaar en helaas zag je aankomen wat uiteindelijk ook 2 minuten voor het einde daaadwerkelijk gebeurde. De 4-3 voor Helden.

Dit is een pijnlijke nederlaag en na 6 wedstrijden staan we op 6 punten van wat gezien mag worden als een grote kanshebber voor het kampioenschap.

Over de gehele wedstrijd gezien was Wittenhorst de bovenliggende partij wat betreft het voetbal. Het voetbal kent echter ook andere wetmatigheden eneen ervan is dat als je zelf niet voldoende scoort en de tegenstander doet het wel je met lege handen komt te staan!

De competitie is nog lang en de degens worden nogmaals gekruist (2x!?!).

Twee jaar terug (na ook een achterstand van 6 pnt op de toenmalige concurrent Lake Valley) heeft Zaal 1 bewezen over een lange adem te kunnen beschikken en kon zodoende tegen het einde van het seizoen alsnog het kampioenschap binnenhalen.

Het zal moeilijk worden en er moet gehoopt worden op misstappen van Helden.

Kop op en het geloof blijven houden, er is nog niks verloren!