A2 gaat voor kampioenschap

17 april 2013

Met de winst van 1-0 tegen Sparta afgelopen zaterdag heeft de A2 van RKsv Wittenhorst zich gehandhaafd als koploper en de titel volledig in eigen hand. De spanning is daarmee niet afgenomen, want a.s. zaterdag is de topper tegen de nummer 2 in de competitie, Sportclub Irene A2. Een geduchte tegenstander die zelf bij winst ook nog de titel kan pakken. Een wedstrijd die dus bepalend gaat worden voor het kampioenschap. Er zijn nog diverse scenario’s mogelijk. Bij winst a.s. zaterdag mag RKsv Wittenhorst zich kampioen noemen, bij verlies komen de ploegen van Wittenhorst en Irene gelijk aan kop en komt het op de laatste wedstrijd neer.  RKsv Wittenhorst speelt dan thuis tegen Baarlo, Sportclub Irene speelt dan op 11 mei nog de uitwedstrijd tegen Hegelsom. Bij gelijke stand zijn beide teams kampioen. Bij puntverlies kan ook United, met nog 2 inhaalwedstrijden te gaan, nog een belangrijke rol gaan spelen.