Anekdotes: de B1 in het seizoen 2010-2011

20 april 2021

Enkele dagen na de oproep om verhalen uit het verleden met ons te delen, hebben we al enkele mooie en humoristische anekdotes mogen ontvangen. Vandaag trappen we af met enkele verhalen van Ritchie Gruntjens. In zijn tijd als speler van de B1, maakte hij met zijn teamgenoten de nodige dingen mee.

20-11-2010 Bekkerveld B1 - Wittenhorst B1 (9-1)

"Wij hadden een erg zwaar seizoen doordat de lichtingen voor ons gepromoveerd waren. Wij stonden onderaan en speelden een uitwedstrijd tegen Bekkerveld (Heerlen). We hadden een lange rit achter de rug, waren ons in een klein lokaal aan het omkleden toen trainer Leon van Rengs zijn wedstrijdbespreking begon. Hij ging op het bidonkratje zitten en de eerste woorden die hij ons "bemoedigend"  toesprak waren: "We gaan hier vandaag niet winnen, maar zorg dat we de schade beperkt houden." Binnen 10 minuten stonden we op een 1-0 voorsprong. De wedstrijd werd overigens wel ruim verloren."

22-01-2011: SV Venray B1 - Wittenhorst B1 (1-2)

Ritchie: "Er stond een uitwedstrijd tegen SV Venray B1 op het programma. Venray was toentertijd een goede subtopper, terwijl wij onderin meedraaiden. De Venrayse Myrthe Moorrees had gezegd dat we bij winst vlaai mochten komen eten bij haar thuis. Dat vond assistent-trainer Davy Beerens niet voldoende. Davy gooide er dus een schepje bovenop en zei: "Als we in Venray winnen, loop ik na de wedstrijd terug naar Horst." Davy bleek goed voorbereid: hij had een MP3-speler mee welke helemaal opgeladen was en vol stond met muziek."

"We kregen vrij snel de 1-0 tegen. Daarna volgde een penalty voor SV Venray. Deze penalty werd gemist. Uit een hoekschop kopten wij de bal op doel, deze werd vakkundig uit het doel geslagen. Ware het niet dat dit de speler was die eerder de penalty had gemist. Er volgde een penalty voor ons en een rode kaart voor Venray. In de tweede helft kwamen we, geholpen door de man-meersituatie, op een 2-1 voorsprong. Er lonkte vlaai en een assistent-trainer die naar huis zou lopen. De laatste minuten was het vooral tegenhouden om de drie punten over de streep trekken en dit lukte. SV Venray werd verslagen, wij gingen vlaai eten bij Myrthe en na de vlaai liep Davy terug naar Horst", aldus Gruntjens.

De laatste dagen ontvingen we op onze Facebook-pagina verschillende reacties onder de oproep die we plaatsten. Graag zouden wij deze reacties via e-mail ontvangen en indien mogelijk nog wat uitgebreider zodat we hier een artikel van kunnen maken. Reacties kunnen worden verstuurd naar Danny van den Berghe via dannyvdberghe@rksv-wittenhorst.nl.