Attractief Wittenhorst wint ruim van EVV

12 mei 2024

Op een zonovergoten sportpark In de Bandert heeft Wittenhorst 1 na zes wedstrijden zonder overwinning in de Vierde Divisie eindelijk weer een driepunter weten te behalen. Op bezoek bij middenmoter EVV in Echt werd overtuigend gewonnen: 0-3.

Hoog druk

Het elftal van Sjoerd van der Coelen liet er geen gras over groeien: al snel werd duidelijk dat de Horstenaren alleen voor de overwinning naar Midden-Limburg waren afgereisd. De oranjehemden waren dominant aan de bal, zetten hoog druk en veroverden bij balverlies weer snel de bal terug. Dit leidde al snel tot een enorme kans voor Van Kuijck, maar hij raakte de bal verkeerd en zag zijn inzet naast gaan.

Grote kansen

In de eerste twintig minuten van de wedstrijd kwam de thuisploeg er dan ook niet aan te pas. De bezoekers bleven afjagen, domineren en kansen creëren. Kansen voor Van Kuijck (naast), Verkennis (net voorbij de kruising) en Rijkers (naast) leverden geen verdiende voorsprong op. Na de drinkpauze kreeg de thuisploeg zowaar zijn eerste kans, maar dit schot vloog naast. Wittenhorst liet zich niet van de wijs brengen en bleef goed voetballen, wat resulteerde in een grote kans voor Giel Beurskens. Zijn inzet miste echter kracht.

Brilscore

Ook in het laatste kwartier van de eerste helft bleef Wittenhorst kansen creëren. Joost van Rensch zag zijn schot, wat van richting werd veranderd, rakelings naast de kruising gaan. Waar Van Rens vlak voor rust adequaat reageerde op een inzet van de thuisploeg, was de laatste kans voor rust voor Giel Beurskens: zijn kopbal ging echter naast. De in groten getale aanwezige supporters zagen tot ieders verbazing dat met de brilstand de rust werd bereikt.

Voorsprong

De eerste grote kans na rust was voor EVV, waar Boris Gehlen gevaarlijk op het Horster doel afging. De oranjehemden mochten van geluk spreken dat deze kans niet werd benut. Daarna pakte Wittenhorst de draad weer op, maar op verbazingwekkende manier misten Van Kuijck en Verkennis grote kansen. Gelukkig was daar vlak na het uur de bevrijdende treffer: Luc van Kuijck schoot raak.

Comfortabel

Het bleek een bevrijdende treffer. Waar in eerste instantie EVV nog een grote kans kreeg voor de gelijkmaker, namen de Horstenaren direct weer het heft in handen. Twintig minuten voor tijd kopte Jeroen Verkennis een afgemeten voorzet van Joep Beurskens binnen. Hiermee waren de punten wel binnen. Een kwartier voor tijd zorgde opnieuw Verkennis met zijn tweede van de middag voor een comfortabele 0-3 voorsprong. Hij rondde een voorzet van Giel Beurskens knap af.

Spanning

In de laatste tien minuten van de wedstrijd kreeg de thuisploeg nog twee kansen, maar de paal en Van Rens stonden in de weg. Wittenhorst liet zien ook volgend seizoen in de Vierde Divisie te willen spelen. Met aanvallend en dominant voetbal werd EVV constant onder druk gehouden. Omdat concurrent Unitas '30 ook won (4-2 tegen Best Vooruit) blijft de strijd om nacompetitie te ontlopen onverminderd spannend. Volgende week zaterdag om 18.00 uur speelt ons eerste elftal thuis tegen UDI '19. Komt dat zien!

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Dion van Horne, Bono Wijnhoven (88. Kevin van Asten), Jeffrey Rijkers, Joep Beurskens (88. Koen Jenniskens), Nick Driessen (88. Tom Driessen), Daan Verlijsdonk, Luc van Kuijck (81. Willem Heijnen), Joost van Rensch (76. Jelle Janssen), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis.