JO17-1 heeft kampioenschap in eigen hand

13 mei 2024

Dat het de gehele competitie gelijk op gaat tussen de 11 clubs in de 7e divisie was inmiddels bekend. Maar dat de drie kampioenskandidaten ook nog in de voorlaatste speelronde alle drie gelijk zouden spelen had niemand verwacht. Speelde de kampioensdruk toch parten bij de mannen onder 17 van Wittenhorst, Sportclub Jekerdal en SV Venray?

Wat afgelopen zaterdag snel duidelijk werd voor de mannen van trainer Nick Verbong was dat tegenstander Someren, rode lantaarndrager, niet van plan was om de rode loper voor Wittenhorst uit te rollen. Integendeel zelfs, gezien de 0-3 achterstand in het eerste half uur.  In de laatste 10 minuten van de eerste helft trokken de Horstenaren de achterstand volledig recht. Na een assist van Jens Kusters kopte spits Thijs Vosbeek de 1-3 binnen.  Met twee assists van Cas Janssen op Binck Gerards en Thijs Vosbeek werd de kleedkamer met een 3-3 stand opgezocht.

De Horstenaren zetten het goede spel van de laatste 10 minuten voor de rust voort bij aanvang van 2e helft. De 4-3 werd snel gemaakt, dit nadat wederom Thijs Vosbeek alert was, fel doorging en de keeper van Someren verschalkte. Kort na 4-3  was het echter weer snel 4-4 en vervolgens werd het zelfs 4-5 voor Someren.  Het gehele team van Nick Verbong speelde vervolgens minder goed, het vervolg van de tweede helft werd een kopie van het eerste half uur van de eerste helft.

Richting het einde van de wedstrijd schoot middenvelder  Hidde Maes van 20 meter afstand knoerthard op de onderkant van de lat. Het was vervolgens, de altijd in de strijd vooropgaande aanvoerder Tijn van Dungen die de teruggekaatste bal  tegen het net schoot: 5-5. Door de  late 5-5 werd, zo bleek achteraf, een heel belangrijk punt in de wacht gesleept. Dit door het gelijke spel van Sportclub Jekerdal tegen RKSV Nuenen en SV Venray tegen S.V. Brandevoort.

Volgende week in en tegen RKSV Nuenen, aftrap 13.45 uur, hebben de oranjehemden van Nick Verbong het volledig in eigen hand om met dit talentvolle team voor het eerst een divisie kampioenschap binnen te halen.