Doorstroom trainingen

20 maart 2014

Vanaf week 13 starten we weer met de jaarlijkse ‘doorstroom’ trainingen. Het doel van deze trainingen is om selectiespelers geleidelijk te laten wennen aan een hoger (leeftijds)niveau. Het betreft spelers die op dit moment voor het 2e jaar binnen hun huidige leeftijdscategorie uitkomen en volgend jaar dus op basis van hun leeftijd doorstromen naar een hogere categorie. Spelers waarvan de trainers en TZ Commissie vinden dat deze nu nog niet toe zijn aan het meetrainen met een hogere leeftijdscategorie worden ook door hun trainer geinformeerd. Dit kan met technische, tactische, fysieke of mentale aspecten te maken hebben. Een speler die bv. langere tijd geblesseerd is geweest dient eerst via zijn eigen team weer wedstrijdfit te geraken voordat hij mee mag trainen bij een hogere categorie. Anders bestaat het risico dat hij weer terugvalt.

Alle spelers binnen de selectieteams worden door hun trainer hierover geinformeerd. Bij de pupillenteams DEF worden ook de ouders geinformeerd via een briefje.

Daarnaast is het mogelijk dat gescoute spelers uit de interne scouting aansluiten bij de ‘doorstroom’ trainingen. Verder inventariseren we in samenwerking met de coordinatoren en jeugdtrainers van de niet-selectie teams of er spelers in aanmerking komen om deel te nemen aan de ‘doorstroom’ trainingen. Daarvoor is er contact tussen de coordinatoren en jeugdtrainers van de niet-selectieteams.

Voor alle duidelijkheid; de ‘doorstroom’ trainingen hebben geen relatie naar de indelingen voor komend seizoen. Daarvoor worden in april en mei de momenten gekozen en is binnen Wittenhorst een aparte procedure beschreven. Meer informatie hierover is te vinden onder Procedure Teamindeling