Een dagje Bristol in Horst

10 april 2014

Kwamen gisteren de Oranje dames onder 19 nog op bezoek bij Wittenhorst, vandaag was het de beurt aan de jeugd van Bristol City.

Vanmorgen kwamen de jongens en meisjes van Bristol City naar Soortpark Ter Horst om onder leiding van good old Ber Le Jeune, o.a. bekend van Fortuna Sittard,  een training af te werken. Zowel spelers als trainers waren bijzonder tevreden met deze invulling. Een interessante voorbereiding voor de wedstrijden tegen de MA/MB en A2 van RKsv Wittenhorst.

De avond begon met een oefenwedstrijd van MA/MB tegen de meisjes van Bristol City. Hoewel de eerste 20 minuten nog gelijk op gingen bleek al snel dat Bristol een station te ver was voor onze meiden, die uiteindelijk met 11-0 verloren. Ondanks deze nederlaag een vriendschappelijk duel, waarbij de speelsters nadien gezamenlijk op de foto gingen en er leuke berichten op Facebook verschenen van de meiden, die het erg leuk vonden om tegen deze Engelse tegenstandsters te voetballen.

Hierna was het de beurt aan de A2. Met een snelle 1-0 trok de A2 het initiatief naar zich toe om in de tweede helft uit te lopen naar een verdiende 4-0 overwinning. Een meer dan verdiende overwinning omdat de A2 eigenlijk de gehele wedstrijd het initiatief had tegen de spelers van de Engelse voetbalschool uit Bristol. Het team had gisteren nog gewonnen tegen leeftijdgenoten uit Someren.

Vervolgens kwam het bericht door dat het Nederlands Dameselftal,  zonder Dominique Janssen, Albanie had verslagen met een klinkende 10-1 en, nog veel belangrijker, dat Nederland onder 19, en dan wel met Dominique Janssen, door een 4-1 overwinning op Oostenrijk de plaatsing voor de Europesche Kampioenschappen heeft afgedwongen.  Een mooie prestatie die veel mensen bij Wittenhorst met trots vervult. RKsv Wittenhorst wenst de Oranje Leeuwinnen, en in het bijzonder natuurlijk Dominique, van harte proficiat met deze mooie prestatie en alvast veel succes in de halve finale van de Duitse Beker, die a.s. zaterdag op het programma staat voor SGS Essen.