Nederlands dameselftal onder 17 presenteert zich in Horst

9 april 2014

RKsv Wittenhorst ontving woensdag 9 april het Nederlands Dameselftal op Sportpark ter Horst, een oefensessie ter voorbereiding op de wedstrijd tegen Zweden op 23 april. Het programma werd gestart met een medische check en een teambespreking, waarna op het kunstgras om 11.00 uur een training werd afgewerkt ter voorbereiding op een oefenwedstrijd tegen een regioteam uit Westfalen.

Na de training maakte het team van coach Maria van Kortenhof de mooie wandeling door de Kasteelse Bossen naar het Parkhotel Horst, waar een sportlunch werd verzorgd. Na de wedstrijdbespreking om 14.30 uur in het Parkhotel werd weer de wandeling naar het sportpark ondernomen, waar inmiddels ook de tegenstandsters van het Duitse regioteam  Westfalen (onder 18) arriveerden.

De wedstrijd tegen Westfalen:

20140409_Jongoranje_Dames_vs_Westfalen_39_van_1.JPG

In de eerste helft namen onze landgenoten een 2-0 voorsprong en werden door de Duitse speelsters veel kansen gemist. In de tweede helft waren de verhoudingen omgedraaid, zoals zo vaak tegen Duitse ploegen, werd in de laatste minuten de 2-3 gescoord en verloor Nederland alsnog. Al met al een nuttige oefenwedstrijd.

20140409_JongOranje_vs_Westfalen_19_van_38.JPG

20140409_JongOranje_vs_Westfalen_11_van_38.JPG

Na de wedstrijd vertrokken de speelsters weer huiswaarts met een lunchpakket van het Parkhotel.