Eerste nederlaag voor Wittenhorst 1

9 oktober 2022

Na de successen van de eerste twee weken waren de verwachtingen voor dit treffen met Venlosche Boys hooggespannen. Dit mocht eigenlijk ook wel gezien de vorm waarin Wittenhorst verkeerde.

De eerste acties verliepen goed. Enkele vlijmscherpe acties waren hoopvol. In de 4e min. had het doel van de Venlonaren zelfs tot 2x toe makkelijk doeltreffend doorboord moeten zijn. In deze periode kopte een Wittenhorstspeler zelfs de bal uit de goal, beter was geweest om er vanaf te blijven. Het zat de ploeg niet mee. De hoop was gevestigd op de tweede helft.

Maar Wittenhorst liet het deze helft totaal afweten. Zelfs de supporters van de Boys beaamden dit. Het was zichtbaar dat de Venlonaren het spel met veel meer agressie aangingen. Venlosche Boys had slechts één kans nodig om af te ronden. Dit was wel aan goaltjesdief Bob Hoveling besteed:1-0.

Het was nu aan Wittenhorst om deze achterstand ongedaan te maken. Natuurlijk probeerden de oranjemannen iets te forceren, maar het vernuft was deze middag afwezig. Spits Jeroen Verkennis moest ook deze middag wegens een blessure afhaken. Met één doelpunt verliezen en hoe is altijd pijnlijk. Snel vergeten deze wedstrijd en zorg zo snel mogelijk voor herstel.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen (Jelle Janssen), Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Bono Wijnhoven, Willem Heijnen (Tom Spreeuwenberg), Giel Beurskens, Mats van Biljouw, Joep Beurskens, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 heeft een nieuwe stap gezet richting promotie naar divisie 3. Op eigen veld had de ploeg van trainer Richard Kleuskens voldoende aan een goede eerste helft tegen De Valk: 4-0. Na vijf wedstrijden hebben de Horstenaren nog de volle buit.
  • Wittenhorst VR1 heeft haar tweede overwinning op een rij geboekt in de 2e klasse. Op eigen veld werd er met 2-0 gewonnen van RKHBS uit Heerlen. Met zes punten uit drie wedstrijden bezetten de dames voorlopig een prima derde plek.
  • Ons G-elftal won vorige week nog knap met 6-0 van SHH uit Herten. Dit weekend was 'het andere oranje' van NWC uit Asten nipt te sterk: 2-1. Met drie punten uit drie wedstrijden staan de dames en heren voorlopig vijfde in de 2e klasse.
  • Wittenhorst 2 boekte haar tweede overwinning op een rij door op bezoek bij SSA S.V. Lottum - GFC'33 2 met 1-3 te winnen. Met zes punten uit twee duels nestelen de oranjehemden zich voorlopig keurig in de top-drie.
  • Wittenhorst 4 leed op eigen veld voor de tweede week op een rij een 5-2 nederlaag. Vandaag wist het tweede elftal van vvVOS de Horstenaren te slim af te zijn. Met drie punten uit de eerste drie competitiewedstrijden bivakkeren de kameraden voorlopig op de zevende stek.
  • Wittenhorst 5 beleefde een comfortabele zondagmiddag door op bezoek bij het derde elftal van Sparta '18 met 0-4 te winnen. De oranjehemden wonnen de eerste drie competitiewedstrijden en incasseerden nog geen enkele tegengoal.
  • Wittenhorst 6 boekte de eerste competitieoverwinning van het seizoen door op bezoek bij het derde elftal van Leunen met 1-3 te winnen. Hiermee stijgen de kameraden voorlopig naar de achtste plek op de ranglijst.
  • Wittenhorst 7 leed op eigen veld tegen het derde team van vvVOS een nipte nederlaag: 0-1. Het kampioensteam van vorig jaar (als Wittenhorst 9) ziet hiermee een lange reeks aan overwinningen ten einde komen. Niet getreurd: het was pas de tweede wedstrijd.
  • Wittenhorst 8 boekte op eigen veld een overtuigende overwinning op het derde elftal van Hegelsom: 7-1. Met drie opeenvolgende competitiezeges zijn de Horstenaren dan ook medekoploper.
  • Wittenhorst 9 heeft deze competitie haar eerste punten verspeeld. Op eigen veld werd met 2-2 gelijkgespeeld tegen het tweede team van RESIA. Met een ongeslagen status bivakkeren de kameraden voorlopig keurig in de top-drie.
  • Wittenhorst 10 wist ook een ruime overwinning te boeken op een team van Hegelsom. Het vierde elftal van de thuisploeg was niet opgewassen tegen ons nieuwste seniorenelftal: 2-6. Met zeven punten uit drie wedstrijden doet onze nieuwste vriendengroep het dan ook uitstekend.