Gemert wint Limgroup Cup

10 april 2014

Dinsdagavond werd de laatste ronde gespeeld om de Limgroup Cup, een competitie waarin de beloftenteams van RKsv Wittenhorst, vv Gemert, sv Deurne en sv Venray elkaar treffen. In deze laatste wedstrijdronde pakte Gemert, op basis van doelpuntensaldo, de beker. Jong Oranje, het team van RKsv Wittenhorst, won verdiend met 2-1 van Deurne en legde met een 2-1 overwinning tegen Deurne beslag op een keurige 3e plaats.

De uitslagen: sv Deurne - Rksv Wittenhorst 1-2 en vv Gemert - sv Venray 7-0

Met deze laatste uitslagen won vv Gemert de Limgroup Cup. De eindstand:

1  vv Gemert

2  sv Deurne

3  Rksv Wittenhorst

4  sv Venray

Na de wedstrijden werd de beker uitgereikt door Piet Beurskens namens de Limgroup uit Horst aan de Maas, dat haar naam aan deze talentencompetitie verbonden heeft. Zowel de organisator, bestuurslid Technische Zaken Rob Vissers, als Piet Beurskens hebben besloten ook komend seizoen deze opzet te continueren met dezelfde deelnemers.

LIMgroep_5_van_5.JPG

Rob Vissers, de initiatiefnemer van De Limgroup Cup, merkt op: “De Limgroup Cup blijkt een fantastisch podium voor jonge talentvolle spelers (< 21 jaar) om op een hoog niveau ervaring op te doen. De jonge  spelers, bij RKsv Wittenhorst geselecteerd uit Wittenhorst 1, 2,3, A1 en B1, krijgen de mogelijkheid om zich te meten met de beloften van andere sterke verenigingen, die ook hun technische  doelstellingen op goed niveau hebben ingezet. Meer betrokkenheid, meer weerstand, een welkome aanvulling op de technische, tactische en mentale ontwikkeling van deze jonge spelers, die hiermee uiteindelijk worden voorbereid voor de definitieve stap naar de selectie. Goed om te zien dat alle betrokken verenigingen erg tevreden zijn met deze aanpak en ook graag komend seizoen weer willen deelnemen”.