In memoriam: Peter Aarts

8 februari 2023

Afgelopen zaterdag bereikte ons het droevige bericht dat ons lid Peter Aarts op 46-jarige leeftijd is overleden.

Peter werd in 2004 lid van onze club en zijn voetbalcarrière bij Wittenhorst speelde zich met name af bij de lagere seniorenteams. Als voetballer stond hij bekend als een fysiek sterke en balvaste speler, die met zijn fanatisme en vechtlust altijd voorop in de strijd ging. Naast het veld was hij niet te beroerd om als natuurlijk leider op te komen voor de belangen van het team en de lagere elftallen. Na de wedstrijd en bij teamuitjes was Peter er altijd bij voor een biertje en een kritische mening, maar vooral voor de gezelligheid. Peter was een echte teamplayer. Bij de veteranen, waar hij ook nog enkele jaren speelde, was dit niet anders. Wat extra kilootjes werden goed gecompenseerd door tactisch inzicht. Af en toe kwam hij wel wat adem tekort, maar nog altijd genoeg om te blijven praten, zowel in het veld als langs het veld en in de derde helft. Sterke analyses werden na enkele biertjes vaak gevolgd door sterke verhalen over zijn vroegere optredens in het eerste elftal van Wanssum.

Ook als vrijwilliger stond Peter binnen onze club zijn mannetje. Hij was vanaf 2012 enkele jaren als lid van de financiële commissie betrokken bij het innen van de contributies. In 2014 werd hij tevens coördinator Organisatorische Zaken van de toenmalige mini-F en F-afdeling (nu JO7/8/9). Met zijn enthousiasme wist hij als coördinator nieuwe jeugdleden en ouders snel wegwijs te maken binnen onze club. Na enkele jaren maakte Peter de overstap als coördinator naar de toenmalige C-afdeling (nu JO15), waar hij zich actief bleef inzetten voor onze jeugdleden. Zijn inzet voor de club was jarenlang bijzonder groot, je kon altijd op hem vertrouwen dat zaken geregeld en opgepakt werden.

Eind 2018 moest Peter van de ene op de andere dag stoppen met zijn actieve en organisatorische activiteiten voor Wittenhorst, omdat hij te horen kreeg dat hij leukemie had. Enkele jaren met veel behandelingen en ziekenhuisopnames en zelfs twee stamceltransplantaties volgden. Nooit gaf Peter op en hele diepe dalen kon hij door zijn wilskracht telkens overwinnen. Na elke nieuwe tegenslag ging hij opnieuw de strijd aan. In de tijden dat het wat beter met hem ging, was hij zelfs enkele malen weer op ons voetbalveld, als supporter bij zijn zoon Sven (nu JO17-1), bij de veteranen of bij de seizoensafsluitende borrel van Organisatorische Zaken.

Afgelopen november kreeg Peter te horen dat de artsen niets meer voor hem konden betekenen. Peter heeft deze oneerlijke strijd uiteindelijk niet kunnen winnen.

Peter, bedankt voor je inzet voor RKsv Wittenhorst!

Wij wensen Wieteke, Sven, Evi, familie en vrienden veel sterkte met dit verlies!

Leden, vrijwilligers en bestuur RKsv Wittenhorst

Peter Aarts.png