Joreno van de Ven licht vertrek toe

22 juli 2022

Na drie seizoenen als technisch coördinator van de onderbouw neemt Joreno van de Ven afscheid van Wittenhorst. Zijn taken worden overgenomen door Michel Vonk en Tom Verheijen. Joreno legt graag uit waarom hij vertrekt én blikt samen met ons terug op de mooie tijd die hij heeft gehad.

Keuzes maken

“Er zitten maar 24 uur in een dag”, begint Joreno zijn verhaal. “Ik ben docent lichamelijke opvoeding op het Valuascollege en voetbal in het eerste elftal van Melderslo. Daarnaast start ik op korte termijn met iets nieuws: in de avonden ga ik trainers opleiden. De rol die ik had bij Wittenhorst kostte mij 10 tot 20 uur per week. Dat deed ik met veel passie en plezier, maar krijg ik nu niet meer gecombineerd met de andere dingen die ik doe. Daarom heb ik ervoor gekozen om mijn functie over te dragen.”

Opvolging

“Als technisch coördinator was ik verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid vanuit technische zaken in de onderbouw. Dit gaat om de jeugd vanaf JO-6 tot en met JO-12. Ik was simpelweg verantwoordelijk voor alles wat er op het veld gebeurde. Mijn functie wordt overgenomen door twee bekenden binnen de club: Michel Vonk en Tom Verheijen. Gezien de vele taken die bij de functie horen, vind ik het goed dat de functie wordt verdeeld over twee personen. Michel gaat vooral het beleid bewaken, Tom wordt als technisch coördinator verantwoordelijk voor JO-6 tot en met JO-10. Met Michel en Tom in deze functies gaat het helemaal goedkomen in de onderbouw!”

Mooie tijd

Wie op zaterdag wel eens op het sportpark was, kwam daar bijna altijd wel een vrolijke Joreno tegen. “De zaterdag, dat was de mooiste dag van de week. Lekker het veld op, alle jongens en meiden bezig met onze mooie sport. Dat ga ik denk ik wel missen. De betrokkenheid vanuit ouders heb ik daarbij altijd als fantastisch ervaren. De tijd en energie die zij er instaken, gaf mij weer energie. Dat was een fijne wisselwerking, waar ik met een goed gevoel op terug kijk. Trots ben ik ook op de stijging van het aantal leden, zeker bij de meiden. We hebben zelfs een keer een ledenstop moeten invoeren.”

Vacatures

“Bij een grote club als Wittenhorst is het natuurlijk elk jaar weer een puzzel om alle functies ingevuld te krijgen. Ik wil dit interview graag aangrijpen om ook nog aandacht te vestigen op een aantal vacatures die er in de onderbouw zijn. Wittenhorst zoekt voor komend seizoen nog:

• Assistent-technisch coördinator JO7/JO6
  • Assistent-technisch coördinator JO9
  • Coördinator JO10/JO9
  • Technisch coördinator JO12/JO11

Het zijn mooie en dankbare functies waarbij er ruimte is om iets op het veld te doen óf juist achter de schermen een rol van betekenis te spelen. Schroom niet om contact op te nemen met Michel via michelvonk@rksv-wittenhorst.nl. Ik weet uit ervaring dat je er echt energie uit haalt!”

Bedankt

“Tot slot wil ik graag iedereen binnen de club bedanken. Ik heb een geweldige tijd gehad en veel mensen mogen ontmoeten. We zien elkaar vanzelf weer een keer bij Wittenhorst of op een van de sportparken in de regio”

Namens Wittenhorst willen we Joreno bedanken voor de afgelopen jaren. Zijn grote betrokkenheid, enthousiasme en kennis zullen we missen. Veel succes in de toekomst!